
محل قرارگیری: ملبورن، استرالیا
معماران: استودیوی طراحی TANDEM
مساحت: ۱۸۰ متر¬مربع
سال ساخت: ۲۰۱۴
عکاس: Nic Granleese
مهندس سازه: Bonacci Group
سازنده: Mayne Retail – Tom Munro
نقشهبردار ساختمان: Fotia Group – Steven Fotia
نورپردازی: Ambience
هنرمند: Sean Morris
هزینه: ۴۵۰,۰۰۰ $AUD
شرح متن توسط معماران ارائه شده است.
پیشنهاد کارفرما برای فروشگاه زمین زرد در Emporium ایجاد یک تجربه خرید بینظیر و بهیادماندنی بود که باعث افزایش آگاهی از نام تجاری و افزایش ارزش کالاهای قابلرؤیت میشود. این فروشگاه با ترکیب عناصر الهام گرفته از صنعت پشم و وضوح بصری طراحی گالری، تجربه خرید در منطقهای از داستانهای درهمتنیده را ایجاد میکند.
نخ بافتنی از انحنای نمای طناب و مخروطهای نمایش معلق الهام گرفته است. کفپوشهای خشن و مرطوب کف، سایبانهای پشم چوب و قابهای فولادی که بهطور برجسته در سراسر فروشگاه وجود دارند ، یادآور چرمسازی، اتاق ماشین و کارگاه خیاطی است. خود پشم از طریق چراغهای نمدی و روکش دیوارهای پوست گوسفند به نمایش گذاشته میشود.
این تجربه خردهفروشی در حالی آغاز میشود که خریداران از پیچیدگی بصری ویترین مغازه بافتهشده عبور میکنند و به بهترین منطقه مرکزی میرسند که با چراغهای نمدی روشن میشود و به مناطق مشخصشده توسط مخروطهای معلق بافتهشده، نمایشگاه کفش و هنر خیابان ملبورن شان موریس میرسد. در عقب، یک نمای ثانویه، در طبقه دوم با خیابان روبرو میشود، و فرصتی دیگر برای پوشاندن پنجره در پشت دیوارهای پوشیده شده از پوست گوسفند در قسمت لوازمخانگی به دست میآورد.فرصتهای نمایش در طراحی گنجاندهشده است و یک روش بازیگوشانِ، نصب و راهاندازی برای بازاریابی از فروشگاه و بهترین مناطق نمایش را تشویق میکند. کالاها و اشیا پیداشده را میتوان در گودالها و سولههای پرده نخ موجدار و مخروطهای نمایش بافتهشده، روی جعبههای کفش کنسول دار یا زیر هنرهای خیابانی قرارداد، و ایجاد ارتباط آسان بین کالاها و عناصر طراحی بسیار موردتوجه است.
تأثیر بصری ویترین مغازه و طبیعت لمسی آن یک تعامل بصری مداوم بین شفافیت و لرزش را ایجاد میکند زیرا بازدیدکنندگان از بازار بهطور مداوم دستان خود را از طریق نخها عبور میدهند و جلوی مغازه را میلرزاندند. فروشگاه یک برند تجاری مشخص در خردهفروشی بسیار رقابتی است.
تصاویر پروژه