بارگیری صفحه

فروشگاه اهمیت پیاده‌روی / معماری PRAXiS

محل قرارگیری: پکن، چین
معماران: معماری PRAXiS
مساحت: 13 مترمربع
سال ساخت: 2014
عکاس: Jin Fengzhe

شرح متن توسط معماران ارائه شده است.
صاحب فروشگاه کفش در آغاز تأسیس تجارت خود بود و این فضای 13 مترمربعی را اجاره کرد. پس از امضای قرارداد اجاره بود که به او اطلاع دادند که فضا به‌زودی تخریب خواهد شد و فضای بزرگ دیگری نیز به وی داده می‌شود. بدون فکر زیاد، او تصمیم گرفت در اسرع وقت از فضا استفاده کند. چنین شرایطی ایجاب می‌کرد که طراحی ما برای این فضا بسیار اقتصادی باشد و سریع ساخته شود. در چنین شرایطی، تصور می‌کنیم که قفسه‌های کفش از خود پشتیبانی کنند، متحرک باشند و برای جمع‌آوری مجدد آماده باشند. این‌یک سازه است و نه یک وسیله داخلی که به سقف و دیوار متصل شده است و اجازه می‌دهد تا به فضای بزرگ‌تری منتقل شوید و تبدیل به مبلمان مستقل می‌شود. به‌این‌ترتیب می‌توان زباله‌ها را به حداقل رساند.

برای متحرک‌سازی قفسه‌های کفش، مواد اصلی باید سبک باشد و برش آن آسان باشد. ما بالاخره تخته MDF را انتخاب کردیم. 55 صفحه عمودی وجود دارد که هر یک از آن‌ها با لبه خمیده و یک‌تکه بریده‌شده‌اند، در مقابل صفحات پشتی قرار می‌گیرند تا یک سطح منحنی مداوم با یک فضای شکاف برای نمایش کفش ایجاد کنند. هر پایه کفش در بالا یک جعبه سبک دارد که فضایی را برای نمایش حداقل 60 جفت کفش فراهم می‌کند.

در طراحی نورپردازی مغازه از چراغ‌های نقطه‌ای معمولی استفاده‌نشده است. در عوض، نور محیط از پشت یک صفحه آکریلیک شفاف که با سقف برافروخته شده است، و نور شدید کفش‌ها از یک لامپ 5 واتی باانرژی کارآمد ناشی می‌شود که در یک جعبه نور در بالای هر پایه کفش محصورشده است. محل نگهداری و نشستن کفش باهم ترکیب‌شده و به مبلمان متحرکی در وسط فضا با شکلی تبدیل می‌شود که از نور سقف منعکس می‌شود و مجرای عبور از نشیمن و قفسه‌ها را فراهم می‌کند.

سطح سه‌بعدی قفسه‌های کفش از منحنی‌های بدن زن گرفته‌شده است. پاشنه‌ها نمایانگر جذابیت زنان هستند. بیان فضایی متعلق به زنان بیان ماهیت زنان است. زیبایی واقعی زن از توانایی ذاتی او در ایجاد زندگی در جهان ناشی می‌شود. سطح انحنای مداوم و سطح قفسه‌های کفش نشان‌دهنده بدن یک زن است که به زندگی جریان می‌دهد و ایمنی و راحتی را فراهم می‌کند.
ضخامت صفحه MFD، 1.8 سانتی‌متر است که پس از استفاده از رنگ، 2 سانتی‌متر می‌شود. هنگام طراحی جزئیات، ما 2 سانتی‌متر را به‌عنوان مدول استفاده کردیم. جعبه‌های سبک و کفش‌ها به‌اندازه‌ی 2 سانتی‌متر در داخل صفحه‌های عمودی فرورفته یا به سمت بالا قرارگرفته‌اند و به جزئیات محل اتصال صفحات عمودی و افقی ظاهری تمیز و سازگار می‌دهند.

تصاویر پروژه

نوشته قبلی

فروشگاه کمپر میلان / کنگو کوما و همکاران

نوشته بعدی

LACES / معماری CoA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری