بارگیری صفحه

دفاتر ملیسیداد در سائوپائولو / استودیو الیا ایراستورزا + آتلیه وونراث آسیادیادوس

محل قرارگیری: برزیل
معماران: استودیو الیا ایراستورزا + آتلیه وونراث آسیادیادوس
مساحت: 17000 متر¬مربع
سال ساخت: 2016
عکاس: Pedro Mascaro
تولیدکنندگان: AutoDesk, Chaos Group, BoConcept, Desso, Flexform, Haworth, Interface, Kusch+Co, Steelcase, Tarkett, VitrA, By Kamy, Carbono, Escinter, Jader Almeida, Lumini, SERGIO MATOS, Tidelli
رهبر معماران: Elia Irastorza, Athié Wohnrath
گروه طراحی: Paula de Elia, Milagros Irastorza, Santiago Malvicino, Equipo Athié Wohnrath
تیم اجرایی پروژه: Equipo Athié Wohnrath
مدیریت ساخت‌وساز: Equipo Athié Wohnrath
کارفرما: Mercado Livre Brasil
هنر: Estudio 1+ 1, Timoteo Lacroze, Mart Aire, Rimon Guimarães, João Lelo
تابلوها: BRANDCREW


شرح متن توسط معماران ارائه شده است.
مرکادو لیور تصمیم گرفت دفاتر خود را در سائوپائولو، برزیل، به سمت منطقه صنعتی اوساسکو منتقل کند. این پروژه در محوطه‌ای به وسعت سه هکتار واقع‌شده بود که سه سوله متروکه در آن قرار داشت. ایده اصلی، نگهداری و استفاده مجدد از سوله‌هایی بود که از قبل با درک کامل برنامه در سایت وجود داشت. ادغام فضاهای داخلی و فضای باز فضایی مانند دانشگاه را ایجاد کرد که به ویژگی برجسته پروژه تبدیل شد. سوله اصلی دارای ضخامت 180 50 x میلی‌متر است. فضای باز شامل: مناطق کار، اتاق جلسات محصور، کافه و فضاهای مشترک است.

علاوه بر این، میزانسن ها نیز اضافه شدند و فضاهای جدیدی را برای مناطق کاری فراهم کردند. ساختارهای فضایی از یک محور کاملاً واضح جداشده‌اند. بلوار مرکزی، که مانند یک خیابان اصلی عمل می‌کند، طیف وسیعی از مناطق مشترک و فضاهای ملاقات را در خود جای‌داده است. سالن اجتماعاتی در انتهای محور قرار گرفت و به عنصری زنده و کلیدی در ساختمان تبدیل شد. در پشت آن، منطقه پذیرایی واقع‌شده بود. هم در این منطقه و هم در بلوار مرکزی، اتاق‌های جلسات برای بازدیدکنندگان یافت می‌شود. آن‌ها “Macetas” (گلدان‌های گل) نامیده می‌شدند و به دلیل شکل گرد و وجود گیاهانی که از سطوح مختلف ساختمان دیده می‌شوند و باعث ایجاد باغچه‌های داخلی می‌شوند، به نمادی در داخل ساختمان تبدیل می‌شوند. گنجاندن پوشش گیاهی، داخلی و خارجی، فرهنگ برزیل را همراه با استفاده از رنگ و هنر تقویت می‌کند.

علاوه بر سوله اصلی، دو سوله ذخیره‌سازی عتیقه، به‌عنوان رستورانی با ظرفیت پذیرش 500 نفر، سالن بدن‌سازی، سالن‌های زیبایی، اتاق‌های پزشکی و اتاق بازی، بازسازی و مورداستفاده مجدد قرار گرفت. هنر در تمام مقرهای خود موضوعی حیاتی برای مرکادو لیور است. تیموتئو لاکروز، که هنرمندان آرژانتینی و برزیلی را دوباره به هم رساند، مسئول هماهنگی این پیشنهاد هنری بود. پایداری نیز یکی از عناصر مهم در این پروژه بود. هدف، بهینه‌سازی استفاده از منابع طبیعی و کاهش اتلاف انرژی و آب بود. 2000 پانل فتوولتائیک در عرشه قرار داده شد و باعث کاهش 50 درصدی مصرف انرژی الکتریکی شد. روشنایی به‌صورت اتوماتیک است و سیستم بازیافت آب نیز نصب‌شده است.


تصاویر پروژه

 

نوشته قبلی

دندانپزشکی فرشتگان / معماری YLAB

نوشته بعدی

دفاتر SECAD / استودیو MCVR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری