بارگیری صفحه

فروشگاه Zak Ik / معماری Roth

محل قرارگیری: TULUM، مکزیک
معماران: معماری Roth
مساحت: 380 متر¬مربع
سال ساخت: 2018

شرح متن توسط معماران ارائه شده است.
یک بوتیک منحصربه‌فرد مد در AZULIK Tulum، که ترکیبی از مد، طراحی، معماری، جواهرات و هنر است، در فضایی پر از تضاد، بافت، احساسات و مسیرهایی که شمارا به کشف مجموعه‌های فروشگاه دعوت می‌کند.

این طرح به درختان موجود احترام می‌گذارد، سازه را با پیکربندی طبیعی زمین مطابقت می‌دهد و شمارا به پیاده‌روی با پای‌برهنه روی کف بتونی صیقلی، با مسیرهای پیاده‌روی و سطح شیب‌دار بر روی آینه‌های آب، تونل‌های برگ‌های طبیعی و فضاهایی با پوشش تور گیاهی داخلی دعوت می‌کند.سازه‌ای که با چوب از شبه‌جزیره یوکاتان ساخته‌شده است، مانند ژیل و بژوکو، که توسط صنعتگران مایا قرار داده‌شده است، جنگل اطراف محل بوتیک را تداعی می‌کند. این فرایندها با کشف پتانسیل‌های سرمایه طبیعی، فرهنگی و انسانی منطقه، مواد و تکنیک‌های محلی را بازیابی می‌کنند. با تعهد قاطع به پایداری و سلسله‌مراتب دانش بومی هدایت می‌شود.احترام به طبیعت ایده اصلی طرح پیشنهادی است، طبیعت قبل از بشر اینجا بوده است و بعدازآن نیز خواهد بود. ایده حفظ تمام درختان موجود در فضا این فرصت را به ما داد تا با احترام به آن و یادگیری از آن، در اطراف طبیعت بمانیم.

گرما و بافت مواد، جنگل را به‌عنوان بخشی فیزیکی از پروژه، در رویکردهای مختلف مقیاس، جزئیات، لایه پوشش و ساختار که فضای داخلی را درگیر می‌کند، به ارمغان می‌آورد.بتن از شکل طبیعی زمین پیروی می‌کند و در کل فضا جریان می‌یابد و به مبلمان تبدیل می‌شود که مستقیم نیست و با حرکت در بین فضای خالی درختان وزن خود را از دست می‌دهد.تصاویر پروژه

 

نوشته قبلی

نورهای رنگی نارنجی

نوشته بعدی

استفاده از نورهای رنگی و تاثیر آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری