بارگیری صفحه

کافه آرانیا / odd

محل قرارگیری: بیدایحه، چین
معماران: odd
مساحت: 290 مترمربع
سال ساخت: 2018
عکاس: Ruijing Photo
تولیدکنندگان: Hao Rui Da, PEBBLE
شرح متن توسط معماران ارائه شده است.
این ساختمان منحنی بزرگ کلاه مانند هموار در پارک منطقه آرانیا ساخته‌شده است که هدف آن ایجاد یک مجموعه تفریحی با سبک زندگی ساده می‌باشد که در امتداد ساحل طلا قرار دارد. این سایت در مجاورت تپه ماسه‌ای است که پس از مدت طولانی توسط نسیم دریا تشکیل‌شده است. این طرح از نسیمی ملایم از دریا، الهام گرفته است. باد یکی از عناصر طبیعی اساسی است که به مردم کمک می‌کند تا خنک شوند، که ایده مناسبی برای پروژه‌های استراحتگاه است.
ترکیب سیستم شبکه‌ای ساختار ستون و نمای شیشه‌ای منحنی نیز باعث ایجاد بی‌نظمی در نقشه می‌شود که نتیجه آن وجود برخی ستون‌ها در فضای باز و برخی دیگر در داخل است. همچنین موقعیت حیاط از مرکز تغییر مکان داده است.درنتیجه، این طرح نامنظم با سقف منحنی؛ که قسمت بالاتر سقف از بازدیدکننده استقبال می‌کند و قسمت پایین‌تر در زیر سایه آفتاب قرار می‌گیرد، به شکستن یکنواختی در فضا کمک می‌کند. علاوه بر این، لبه با ارتفاع 120 میلی‌متر با سیستم سقف آلومینیومی و نمای شیشه‌ای چندلایه فوق‌العاده شفاف، تصویری از سبک بودن باد را ایجاد می‌کند. سقف کنسولی که به‌طور گسترده ساخته‌شده است سایه¬بان آفتاب می‌شود که به بازدیدکننده کمک می‌کند تا بعد از بازی در پارک خنک شود. بااینکه فضای داخلی 90 مترمربع هست، نمای شیشه‌ای تمام‌قد و دوطرفه هیچ استرسی به کسانی که استراحت می‌کنند وارد نمی‌کند.
رنگ سفید خالص با تغییر اندک نور خورشید در طول روز، صحنه‌های مختلفی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. علاوه بر این ، در شب، سقف با انحنای ملایم تحت تأثیر نور قرار می‌گیرد. سقف به‌گونه‌ای قرارگرفته که گویی در باد شناور است.تصاویر پروژه

نوشته قبلی

کافه‌رستوران مرکزی / معماران مسنر (Messner)

نوشته بعدی

خط مرکزی جهان / FOS + T.R.O.P + A49 + SDA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری