بارگیری صفحه

کافه نامرا / استودیو معماری D1

محل قرارگیری: ویتنام
معماران: استودیو معماری D1
مساحت: 147 مترمربع
سال ساخت: 2020
عکاس: Hiroyuki Oki
تولیدکنندگان: AutoDesk, Làng Đúc Phước Kiều, Mr. Đỗ Anh Hoàng Vương, Mộc An Phước, Mộc An Tý, Quyết Tiến Company, Trimble Navigation
رهبر گروه: Nguyen Thanh Tân
گروه طراحی: Nguyen Thi Thien Thanh
کارفرما: آقای رین

شرح متن توسط معماران ارائه‌ شده است.
کافه نامرا که در خیابان شلوغ هونگ دیو در شهر دا نانگ واقع‌شده است، احساس آرامش، صمیمیت و گرامی داشتن لحظات زندگی در قلب یک شهر را در خود جای‌داده است. کافه نامرا که توسط استودیوی معماری D1 به‌عنوان مکانی آرام برای فرار از خیابان‌های شلوغ شهر طراحی‌شده است، واحه‌ای از آرامش و سکوت است که با لایه‌های سبز پوشانده شده است.


این خانه قدیمی زمانی به‌عنوان نمایشگاه لباس عروس با سبک اصلی مدرنیست دهه 70 خدمت می‌کرد. معماری اصلی مجذوب جذابیت معماری تاریخی شد و تصمیم گرفت تا نمادین‌ترین جزئیات را حفظ کند تا با ایجاد خاطره‌ای از عناصر قدیم، نفس بکشد.

با نگهداری از چیزهایی که این خاصیت را منحصربه‌فرد می‌کند مانند: دیوارهای آجری دولایه، کف سیمان سبز، بالکن به سبک دهه 70، سایه‌ای از ساختمان قبلی به‌جای می‌گذارد درحالی‌که هنوز هم می‌تواند ظاهر پر جنب‌وجوش جدید را برجسته و شخصیت آن را غنی کند. رنگ سیمان سبز برای تبدیل‌شدن به رنگ تم این کافی‌شاپ استفاده شد. از طریق آشکار کردن لایه‌های معماری قدیمی، تیم می‌خواهد چنین ادای احترامی به گذشته داشته باشد و پیوند روزهای گذشته به امروز را ایجاد کند.

D1 سبک تاریخی ساختمان اصلی خود را حفظ کرد و با مصالح مدرن برای اهداف کاربردی و زیبایی آن را اصلاح کرد. این تنظیم در عین اصالت جذاب بودن، یک چالش فوری و آشکار در طراحی ایجاد کرده است. به‌منظور ایجاد فضای آرام و مطلوب، استودیوی معماری D1 قصد داشت ساختار موجود را در یک فضای باز “سالم” با سبزینگی و نور طبیعی، که به شما امکان می‌دهد آزادانه از طبقات عبور کنید، طراحی کند. این تیم پله‌ها را به پشت املاک منتقل کرد و دیوارهای مسدودکننده را برداشت تا فضا باز شود و تهویه هوا بهتر شود. نیمی از کف‌های بتنی سنگین برداشته‌شده و با سازه‌ای از قاب فولادی جایگزین شده است تا پله بالا برود. چیدمان فضایی جدید شخصیت‌های فضاها را هماهنگ می‌کند.

سکون و حرکت در طبقه همکف کافه، محیطی زنده بااحساس خوب را ایجاد می‌کند. در طبقه دوم، اوضاع آرام‌آرام به فضای بسیار آرام و خصوصی منتقل می‌شود. هنگام تماشای بار شلوغ پایین، مشتریان می‌توانند با خیال راحت از فنجان‌های قهوه خود لذت ببرند. با هر قدم حرکت تغییری در محیط به وجود می‌آید. وقتی مشتری‌ها به طبقه سوم می‌رسند، فرصتی برای تجربه یک احساس ذن چشمگیر خواهند داشت.

نمای فلزی مسدودکننده قبلی با پنجره‌های شیشه‌ای باز و بالکن‌های پر از گیاه جایگزین شد که باسخاوت به نور خورشید اجازه می‌دهد تا بانشاط طبیعی به مکان انرژی بخشد. ویترین‌های شیشه‌ای ویترین فروشگاه که به ترتیب نامتقارن نصب شدند، اثری صمیمی ایجاد کردند که صدای خیابان را کمرنگ کرده و میهمانان را از دنیای خارج جدا می‌کند. این آرامش خصوصی و به‌آرامی آشکار است. دکوراسیون کافه نامرا تأکید زیادی بر پایدار بودن دارد. تیم تصمیم گرفت به‌جای تهیه کالاهای تولید انبوه و موجود در بازار، از صنعتگران دست‌ساز محلی استفاده کند که باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود.

تصاویر پروژه

نوشته قبلی

کافی‌شاپ شرکت کاسا / be.bo + m.o.o.c

نوشته بعدی

معبد دکو، کافه کباب اکسیر بون / معماری آزاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری