بارگیری صفحه

آپارتمان‌های لوکس هانهای / آمفیبیان آرک

محل قرارگیری: ژنگ ژو، چین
معماران: آمفیبیان آرک
مساحت: 21500 فوت مربع
سال ساخت: 2017
عکاس: Zhejia Dai

شرح متن توسط معماران ارائه‌شده است.
آپارتمان‌های مجلل هانهای با مساحت 215،000 مترمربع ساخته شده است، که به دوازده‌برج بلند مسکونی با پارکینگ‌های زیرزمینی تقسیم‌شده است. همچنین دوخانه نیمه عمومی و یک مهدکودک 9 کلاسه که برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید و منظره آبراه مجاور در اطراف یک فضای باغ مرکزی طراحی‌شده‌اند. اقامتگاه‌ها بر اساس اندازه واحد، به ترتیب شامل واحدهای 90 متری، 180 متری، 220 متری، 330 متری و 650 متری می‌باشند. خانه‌های این برج شامل امکانات رفاهی مانند کافه، چایخانه سالن‌های بدن‌سازی، رختکن و استخر و مراکز خرده‌فروشی است. این عناصر همراه با مهدکودک، بسیاری از امکانات را در محل برای ساکنان فراهم می‌کنند.
این پروژه در مجاورت منطقه CBD شهر واقع‌شده است و در نظر گرفته‌شده است تا باهدف تبدیل‌شدن به یک رهبر، این نوع پروژه در سطح بالاتری از جمعیت مسکونی منطقه رقابت کند. به همین ترتیب، طراحی ما به دنبال یک پروژه غنی از امکانات است که یک محیط منحصربه‌فرد و لوکس را برای جذب مشتری خاص فراهم کند.این طرح از مفهوم ” ابر” الهام گرفته‌شده است. این طراحی نشان‌دهنده مفهوم ترکیب انسان با طبیعت است. در همین راستا، گروه طراحی مفهوم “ابر” را به‌صورت کاملاً هوشمند ب به طراحی بصری معماری گسترش می‌دهد. در طراحی نمای ساختمان از فضای وسیعی از شیشه‌های تیره استفاده‌شده است که در تضاد شدید با تراس‌ها و بالکن‌های سفید براق قرار دارد و روح سبک و پویایی را برای برآمدگی‌ها ازنظر بصری برجسته می‌کند. ویژگی‌های طراحی برج به طراحی سه ساختمان تأسیساتی نیز اضافه‌شده است، که بر اشکال ارگانیک و خطوط براق نیز تأکیددارند. هر ساختمان مانند گروهی از ابرهای آرام در آسمان به نظر می‌رسد.

نكته اساسی در مورد طراحی ساختمان ایجاد ساختمان مسكونی بلندمرتبه‌ای بود كه خود را از مجتمع‌های مسكونی موجود در شهر جدا كند. این هدف در دو جبهه، با طراحی معماری و با برنامه‌نویسی انجام می‌شود. این برنامه‌نویسی از طریق گنجاندن امکانات رفاهی لوکس در واحدها و سایت و تهیه واحدهای مسکونی با مساحت‌های متنوع انجام می‌شود. از طریق معماری، ما با تولید ابهام بصری در اندازه و نوع واحدهای مسکونی از نمای بیرونی، تکرارشونده بودن را که معمولاً در این نوع ساخت‌وساز وجود دارد، از بین می‌بریم. این ابهام با ایجاد توهم در دیوارهای شیشه‌ای بزرگ با استفاده از سیستم ترکیبی دیوار پرده‌ای از پانل‌های شیشه و آلومینیوم ایجاد می‌شود.از این سیستم ترکیبی برای پوشاندن دهانه‌های انباشته منشعب شده ساخت‌وساز مسکونی معمول و تمایز بین دیوار و دهانه استفاده می‌شود. این ابهام در بالکن‌های خارجی و پاسیوها افزایش می‌یابد، که از کف به کف دیگر جابجا می‌شوند، در نقاط مختلف گوشه‌ها می‌چرخند و در طول‌های مختلف در امتداد وجه‌های ساختمان امتداد می‌یابند.
واحدهای مسکونی برای حفظ آسایش و حریم خصوصی با فضای کافی برای تهویه متقابل و فضاهای متعدد با نور خورشید مناسب طراحی‌شده‌اند. تراس‌های بزرگ خصوصی و بالکن‌های کوچک چشم‌انداز هر واحد را به ارمغان می‌آورند و تراس‌ها به هر واحد امکان می‌دهد تا با استفاده از بخش‌های بزرگ دیواره‌های شیشه‌ای قابل‌استفاده، فضای زندگی را به فضای خارج گسترش دهند. این ارتباط قوی با فضای بیرون و مناظر طبیعی به تحقق هدف ارائه احساس ویلا در آسمان کمک می‌کند. از ویژگی‌های ویژه واحدهای بزرگ‌تر، می‌توان به فضاهای مسکونی با دو ارتفاع، سوئیت‌های اصلی دو نفرِ، آشپزخانه‌های غربی و چینی، حمام و استخرهای شنا در تراس اشاره کرد.

فراتر از امکانات، حضور پیشرو در طراحی نشان داده می‌شود. بالکن‌ها و تراس‌ها به‌دقت بر روی ساختمان‌ها قرار می‌گیرند و در نظر گرفته می‌شود تا از حداکثر مزایای آن برای فضای داخلی استفاده کنند و درعین‌حال تکرار برج‌های 100 متری را نیز از بین ببرند. خانه‌های برج و ساختمان‌های مهدکودک‌ها با ایجاد یک دید پویا ازنظر بصری، به سمت جاده اصلی مجاور، کانال و منطقه دانشگاه فضای زیبایی را طراحی می‌کنند.
از پانل‌های شیشه‌ای و آلومینیومی بارنگ‌های تیره و سنگ مصنوعی و گچ به رنگ سفید برای نما استفاده‌شده است. رنگ‌های متریال برای ایجاد تضاد شدید بین توده تیره برگه‌های اصلی ساختمان‌های مسکونی و بازی سبک در بالکن‌ها و فرم‌های منحنی ساختمان در لابی‌ها، کلوپ‌ها و مهدکودک‌ها انتخاب می‌شوند. در قسمت‌های مسکونی، پوشش بیرونی شیشه به بیرون و بالا و پایین دهانه‌های پنجره گسترش می‌یابد و باعث ایجاد توهم کف به لعاب کف می‌شود، که فقط توسط یک باند نازک از سنگ مصنوعی در خط کف جداشده است. تضاد شدید بین فرم‌ها و عدم تمایز بین آنچه جامد است و آنچه باز است، پروژه را از پروژه‌ای معمولی جدا می‌کند.

 تصاویر پروژه

نوشته قبلی

ویلای بلندپرواز/ دفتر معماری مهیار

نوشته بعدی

برج مسکونی 28/ معماران هیل وست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری