بارگیری صفحه

بازسازی کافه دستان فلزی / معماران Linkchance

محل قرارگیری: پکن، چین
معماران: معماران Linkchance
مساحت: 300 مترمربع
سال ساخت: 2020
عکاس: Weiqi Jin
طراح اصلی: Zhaoxue An
گروه طراحی: Xue Hou, Wenjing Yu, Lin Shao, He Zhang
مشاور نورپردازی: Yuanzhan
سازه: ساخت‌وساز: شرکت مهندسی شهرداری پکن Shidai ، آموزشی ویبولیتین
پیشینه پروژه:
این پروژه واقع در خیابان 6، دونگ سنانانگ هوتونگ، در منطقه دونگ چنگ، پکن، توسط L5 Meet بازسازی‌شده است. در ابتدا این مکان یک تئاتر برای تمرین گروه آکادمی رقص پکن چین در سال‌های 1960 و 1970 بود. سایت پروژه کافه‌تریا 300 مترمربع بود. این ساختمان دارای ساختار پیچیده‌ای است، که شامل ساختار قاب بالاتر، ساختار خانه چوبی با سقف کاشی و حیاط دادگاه سنتی چینی می‌باشد. این پروژه که توسط سه فضا با ارتفاعات مختلف تشکیل‌شده است، فضای زیادی برای کاوش جذاب دارد.

درباره کافه دستان فلزی:
کافه دستان فلزی که متعهد به سرو قهوه خانگی است، در حال حاضر شش فروشگاه در پکن و شانگهای افتتاح کرده است که همه آن‌ها به دلیل قهوه باکیفیت بالا و فضای داخلی نفیس، علی‌رغم فضاهای کوچک معروف هستند. این پروژه ششمین فروشگاه دستال فلزی در پکن به‌عنوان دفتر مرکزی مارک تجاری (فروشگاه کارخانه) با یک رستر اختصاصی برای توزیع دانه‌های قهوه بوداده به تمام فروشگاه‌های دیگر است. این کافی‌شاپ به‌عنوان یک لینک انتقالی برای قهوه دستان فلزی عمل می‌کند، قهوه‌ای که نه‌تنها تجربه آموخته‌شده از مغازه‌های قبلی را خلاصه می‌کند ، بلکه نشانه شروع جدید توسعه آینده است.

نیروها:
1. نیروی فضایی: فضای کلی توسط فضاهای با اندازه‌های متفاوت که در سال‌های مختلف ساخته‌شده‌اند متصل می‌شود. تغییر ارتفاع کف در فضاها پتانسیل بالایی برای خلاقیت ایجاد می‌کند. اولین فضای منطقه لابی، یک سازه قاب با ارتفاع سقف 4.1 متر است. سه پنجره بزرگ نورگیر در جنوب، با طاقچه‌ای بالا، نور کافی را تضمین می‌کنند. یک راهرو باریک در شرق به فضای دوم یعنی فضای غرق‌شده منتهی می‌شود. این فضا به‌عنوان خانه اصلی سیهیوان سنتی، خانه‌ای با سقف کاشی و دارای ساختار چوبی است که در ابتدا به‌عنوان سفره‌خانه محل تمرین رقص استفاده می‌شد. یک حیاط کوچک، تنها فضای بیرونی کل فضا، در جلوی خانه قرار دارد و نور کافی را به وجود می‌آورد. از طریق قسمت آشپزخانه، فضای آشپزخانه پشتی دیده می‌شود که ارتفاع سقف آن 4.35 متر است و فضای زیادی برای ایجاد خلاقیت فراهم می‌کند.

2. نیروی متریال و زمان: قالب بتنی قدیمی که در لابی کارشده مشخص است. منطقه آشپزخانه، یک سازه سنتی تیرآهن چوبی است، که سالهاست به‌درستی نگهداری نمی‌شود و به‌شدت نیاز به تمیز کردن دارد تا بتواند جذابیت سنتی آن را دوباره پیدا کند. ستون‌های چوبی که سال‌ها رطوبت و حمله مورچه‌ها را تحمل کرده‌اند، نشانه‌های ریختن قالب بتن، سقف چوبی، کاشی و سرامیک قدیمی روی بتن، پنجره فیروزه‌ای قدیمی و کاشی قدیمی کف تراس، همه این عناصر ، تا آنجا که به ما مربوط می‌شود، همه باهم در ارتباط هستند، و نوع خاصی از نیرو در میان آن‌ها جریان دارد. آن‌ها در زمان‌های مختلف ساخته، مرمت و متصل شده و مورداستفاده قرارگرفته‌اند که همگی منجر به شکل ظاهری و وضعیت امروزی آن‌ها می‌شوند. پس از بازسازی، آن‌ها با محیط جدید ادغام می‌شوند و از طریق پیوند ناشی از بازه زمانی با یکدیگر صحبت و تعامل می‌کنند. این طرح جدید با تأکید برگذشت زمان با مقایسه بین موارد مختلف و همچنین درک افراد از تعویض فضاها در زمان، به تشدید اتصال می‌پردازد.
چالش:
چگونه می‌توان فضاهای مختلف را به‌طور ارگانیک در یک فضای پایدار و یکپارچه ادغام کرد که به نظر کثیف نرسد؟ چگونه یک جامعه کاملاً جدید و جالب برای دوستداران قهوه‌ایجاد کنیم؟ ازنظر فنی، نحوه تولید کانتر بتنی با شکل نامنظم و منحنی چگونه است؟ نحوه انجام ساختار متقاطع L5 Meet و پروژه ما به چه صورت است؟ چگونه می‌توان هدف دستان فلزی را برای این فروشگاه کارخانه به‌عنوان یک حلقه انتقالی ارائه داد؟ و چگونه می‌توان فروشگاه کارخانه دستان فلزی را به‌عنوان مقصدی شناخته‌شده‌تر معرفی کرد؟
لرزیدن:
این لابی به محوطه کارخانه تبدیل‌شده است، و دارای یک اتاق رستاژ شفاف است که توسط میله بتنی پیشخوان به شکل نامنظم و منحنی احاطه‌شده است. مشتریانی که دور پیشخوان بار نشسته‌اند می‌توانند قهوه‌چی‌ها و همچنین کارخانه را هنگام کار مشاهده کنند. پیشخوان طوری طراحی‌شده است که 800 میلی‌متر پایین‌تر از میله‌های معمولی است و امکان مبادله نزدیک‌تر بین مشتریان و قهوه‌چی‌ها را فراهم می‌کند. لابی دیوار بتونی، سقف و ستون‌های اصلی را حفظ و ترمیم می‌کند. در سقف، از عنصر لوله برای طراحی لوله‌های فلزی افقی استفاده می‌شود که همان میله‌های کانتر هستند. یکی از لوله‌ها منبع تغذیه را با سه لوله دیگر عمودی کانال شمارنده آب متصل می‌کند. اتاق گاوداری، با پوسته فلزی خاکستری نقره‌ای و شیشه شفاف، دارای یک نیم‌طبقه است که می‌تواند به‌عنوان یک محل ذخیره‌سازی و محل آموزش دانش قهوه باشد. یک کوره در اتاق گاوداری اجرا می‌شود، که به‌طورکلی، صدا، رنگ و مواد آن باعث ایجاد شورونشاط در کارخانه می‌شود.

منطقه کارخانه با یک تونل زمان به منطقه قدیمی می‌رسد. با ورود افراد به این لوله فلزی آینده‌نگر به طول 11 متر، کنجکاوی و انتظار آن‌ها در مورد اتفاقات بعدی افزایش می‌یابد. و هنگامی‌که آن‌ها به منطقه قدیمی می‌رسند، تغییر در فضا، تجربه سفر در زمان را ایجاد می‌کند. منطقه قدیمی از فضای آشپزخانه با سقف و پنجره‌های خانه قدیمی تعویض و نوسازی شده است. دیوار اصلی و کف ترازو به‌منظور ایجاد جلوه‌ای از زمان‌های قدیم نگهداری می‌شود. یک پیشخوان میله‌ای کوچک‌تر میان حیاط بیرونی اصلی خانه برای سرویس‌دهی به مناطق قدیمی و فضای هنری راه‌اندازی شده است. این کانتر دارای شکلی محصور است که 1/3 آن در خارج و بقیه در داخل آن قرار دارد. پیشخوان از دو طرف باز می‌شود و به‌عنوان یک جزیره میانی برای اتصال فضای باز و داخلی در ساعات شلوغ تابستان عمل می‌کند. مشتریان می‌توانند دور پیشخوان بنشینند، جایی که قهوه‌چی‌ها می‌توانند از هر زاویه‌ای به آن‌ها خدمت کنند. مبلمان در مناطق قدیمی توسط آقای دینگ، مدیر فروشگاه، از خارج خریداری شد. مبلمان کلاسیک باعث زنده شدن گذشته و تقویت مفهوم زمان‌های قدیم می‌شود.

محوطه‌ی پشت آشپزخانه در یک فضای هنری که سالن هنر و نمایشگاه را باهم ترکیب می‌کند بازسازی‌شده است. فضای استوانه‌ای شکل در بالا به‌عنوان فضای خلاقیت هنرمندان و نمایشگاه‌های کوچک است. این ایده باز بودن همچنین نشان‌دهنده کاوش کافه دستان فلزی در کسب‌وکار آینده است.

نتیجه:
با غوطه‌وری و جابجایی از فضاهای مختلف، مشتریان می‌توانند لرزش‌های ایجادشده توسط همه این فضاها را که در آن‌ها از ارتباطات و مبادلات برای تولید انرژی بیشتر استفاده می‌کنند، تجربه کنند. تعامل مشترک L5 Meet با تئاتر و همه این احساسات یک میدان نیروی منحصربه‌فرد در منطقه هوتونگ قدیمی تشکیل می‌دهند، که تا حدی باعث تحریک زندگی روزمره و غنی‌سازی تجربه فرهنگی در هوتونگ می‌شود.

تصاویر پروژه

نوشته قبلی

کافه و رستوران ساوو/ معماری Oi

نوشته بعدی

کافه‌رستوران مرکزی / معماران مسنر (Messner)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری