بارگیری صفحه

برادران سرگردان / معماری BK

محل قرارگیری: زوول، هلند
معماران: معماری BK
مساحت: 1000 مترمربع
سال ساخت: 2013
عکاس: Joop van Putten, Hans Westerink
پیمانکار: Trebbe bouw
تأسیسات: Unica
طراح گرافیک: Pankra

شرح متن توسط معماران ارائه شده است. مقدمه:
در روز شنبه سیزدهم ژوئیه 2013، “برادران سرگردان” درهای خود را برای عموم مردم باز کرد. این فروشگاه با کانسپت نوآورانه قرن 15 تأسیس‌شده است. در طراحی، سه‌طبقه مغازه و یک فروشگاه به کلیسا اضافه‌شده است. شهر زوول این سایت میراث فرهنگی بی‌نظیر را با استفاده از کاربری جدید، حفظ می‌کند.

معماران BK، Jos Burger و Wouter Keijzer طراحی و ساخت این پروژه را انجام داده‌اند.
توضیحات:
مفهوم معماری این فروشگاه در کلیسا بر اساس دو عنصر متضاد است. اولین باری که وارد این کلیسا شدیم بلافاصله ارزش تاریخی این بنا را احساس کردیم. فضا، ارتفاع، محور طولانی، طاق‌نماهای بلند، پنجره‌های عظیم با شیشه‌های رنگی و نقاشی‌های سقف این ساختمان قرن پانزدهمی، جایگاه خود را در شهر زوول کسب کرد. برای پروژه برادران سرگردان از ما خواسته شد که حدود 700 مترمربع طبقه خرید به این کلیسا اضافه کنیم. اولین هدف ما زنده نگه‌داشتن این احساس تاریخی برای تمام کسانی بود که برای اولین بار به این فروشگاه می‌آمدند. بنابراین ما می‌خواستیم تمام موارد اضافه‌شده به کلیسا نسبت به کلیسا بسیار ملایم باشد. بنابراین 3 طبقه اضافه‌شده در قسمت کناری کلیسا بین ستون‌های اصلی، خارج از قسمت مرکزی قرار می‌گیرد. سازه این طبقات به کلیسا متصل نیست، بنابراین در آینده می‌توان بدون تخریب ساختمان، سازه طبقات را از بین برد.

با آزاد نگه‌داشتن محور مرکزی هنوز می‌توانید اندازه کلیسا را احساس کنید. داشتن عناصر چشم‌گیر در دو طرف محور با طاق و یک پنجره شیشه‌ای رنگی مدرن (طراحی‌شده توسط Kjell Nupen هنرمند نروژی) باعث تحریک مشتریان برای چشم‌پوشی از کل طول کلیسا می‌شود. موادی که ما برای اضافات خود استفاده کردیم همه بسیار خالص و هوشمندانه هستند. ما فقط از چوب در 3 رنگ و گچ‌بری سفید استفاده کردیم. بنابراین پالت اصلی رنگ در فروشگاه از رنگ‌های گرم کلیسا و البته رنگ کتاب‌ها و سایر محصولات حاصل خواهد شد.
از طرف دیگر هدف اصلی فروشگاه فروش محصولات است. بنابراین هدف اصلی ما در طراحی باید ایجاد یک ایده فروشگاه بهینه، با مسیریابی منطقی و ارائه محصول جذاب باشد. در یک فروشگاه چندطبقه یکی از مهم‌ترین موارد این است که مشتریان را در طبقه آخر قرار دهید. هنگامی‌که مشتریان خود را در آنجا قراردادید، آن‌ها مجبور به بازگشت به عقب می‌شوند و با پایین رفتن آن‌ها باید تمام طبقات شما را رد کنند و تمام کالاهایی که می‌فروشید را مشاهده کنند. با این حساب ما یک پله مرکزی جذاب ایجاد کردیم. در این پله‌ها هر بار فقط نیمی از طبقه را بالا می‌روید و با بالا رفتن از پله‌ها در اطراف یک قفسه کتاب 11 متری قدم می‌زنید. بنابراین واقعاً احساس نمی‌کنید که از پله بالا می‌روید، بیشتر تجربه‌ای است که مستقیماً زیر قوس‌های کلیسای بازسازی‌شده خاتمه می‌یابد. قفسه‌های کتاب بخشی از ساخت‌وساز اصلی است.

کارفرمای ما در این پروژه، آقای واندرز، در اولین گفتگوی ما درباره معماری هلندی به نام Dom Hans van der Laan به ما گفت: این معمار راهب بود و برای چندین صومعه طراحی می‌کرد. مبلمان در این طرح‌ها اغلب از چوب ساخته می‌شوند و همیشه بسیار هوشمندانه و با جزئیات بسیار مناسب هستند. برای مبلمان اینجا در کلیسا، ما از کارهای او الهام گرفتیم و سعی کردیم روش طراحی او را به طراحی مناسب برای اهداف خرده‌فروشی تغییر دهیم.تصاویر پروژه

نوشته قبلی

پارک تورئو / معماران ناشنوای مادالنو

نوشته بعدی

سالن زیبایی ARKHE / معماران Moriyuki Ochiai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری