بارگیری صفحه

برج مسکونی کانالتو / استودیو UN

محل قرارگیری: لندن، انگلستان
معماران: استودیو UN
مساحت: 21732 مترمربع
سال ساخت: 2017
عکاس: Eva Bloem. Hufton+Crow
تولیدکنندگان: Carey Glass, Cricursa, Fibrobeton, Radmat, Selo UK, Edmont, ViewCol & Bespoke Glass Solutions
گروه استودیو UN: Ben van Berkel, Wouter de Jonge with Imola Bérczi and Sander Versluis, Aurelie Hsiao, Wing Tang, Nanang Santoso, Derrick Diporedjo, Maud van Hees, Henk van Schuppen, Olivier Yebra, Jan Schellhoff, Fang Huan, Qiyao Li, Perrine Planché
مهندس عمران و سازه: URS Scott Wilson Ltd
مشاور Mep ، مهندس آتش‌نشانی ، آکوستیک: Hoare Lea
مهندس نما: Buro Happold Ltd
طراح داخلی: UNStudio (public/amenity areas), Des Sources (Level 24 Lounge), apartment interiors by Johnson Naylor LLP, Goddard Littlefair and Waldo Works
طراح منظر: Churchman Landscape Architects Limited
شرح متن توسط معماران ارائه‌شده است.
برج مسکونی کانالتو با مساحت 22000 مترمربع در لندن از مفهوم خوشه‌بندی چندطبقه برای ایجاد گروهی از “جوامع عمودی” استفاده می‌کند.
این برج 31 طبقه از استخر آب، استودیوها، انواع آپارتمان‌های یک خوابِ و دو خوابِ، سه خوابِ و یک پنت هاوس مجزا با پشت‌بام کامل تشکیل‌شده است. کانالتو همچنین دارای امکانات رفاهی مشترک مانند استخر شنا، کلوپ سلامتی، اتاق رسانه و سالن اجتماعات ساکنان با تراس در طبقه 24 است.

طراحی استودیو UN برای این برج، که در منطقه ایسلینگتون در لندن واقع‌شده است، شامل بازسازی نما، ساده‌سازی توده ساختمان و متضاد مقیاس و جزئیات غیرمعمولی یک برج مسکونی است. نمای برج کانالتو برای تأکید بر شخصیت مسکونی آن و تعریف واکنش متمایز ایسلینگتون طراحی‌شده است.
بن ون بر کل: “برج، جاده شهری را از طریق تغییرات خود از ساختمان‌های منطقه نزدیک شهر متمایز می‌کند. از طریق مصالح، خوشه ها، مقیاسی متناسب با خیابان های شهر و نمایی که با استفاده از یک ارتفاع متنوع و ناهمگن ساخته شده هویت مسکونی خود را ایجاد می‌کند.”

خوشه‌بندی:
در طراحی نماهای نزدیک و دور از منظره شهر مقیاس، جزئیات و تنوع متریال افزایش می‌یابد. نمای پیشنهادی ساختمان یک ارتفاع مدل‌سازی شده ایجاد می‌کند که در آن خوشه‌های طبقه مجاور باهم گروه می‌شوند.

بن ون بر کل: “در یک ساختمان مسکونی، ما می‌خواهیم ساکنان واقعاً احساس کنند که بخشی از یک کار معماری منحصربه‌فرد هستند، چیزی که مشخصاً متعلق به آن‌هاست. به همین دلیل است که در طراحی کانالتو بر این خوشه‌بندی طبقه‌های مختلف تأکید شده است، جوامع کوچکی که از برج‌های دیگر مجاور کاملاً منحصربه‌فرد هستند.”

متریال های متضاد در هر گروه‌بندی استفاده می‌شود، جایی که عنصر فلزی صاف “بیرونی” با استفاده از مواد بافتی با عنصر “داخلی” تکمیل می‌شود. در سرتاسر ساختمان، مفهوم خوشه‌ای نما برای به حداکثر رساندن شفافیت و چهارچوب نمایش مناظر به سمت آسمان طراحی‌شده است، همچنین به برج یک سایه نرم و ظریف‌تر اعطا می‌شود.

پایداری:
این ارتفاع مزایای پایداری نیز دارد. مدل‌سازی نما نماهای خوب باعث ایجاد سایه، ایجاد تعادل در نور روز و کاهش حرارت می‌شود. این نما علاوه بر این‌که باعث کاهش باد می‌شود، در ترکیب با سایبان در پایه ساختمان، خرده اقلیمی را عابر پیاده را فراهم می‌کند.

بالکن‌ها:
مدل‌سازی بالکن‌های موجود در هر خوشه گروه‌بندی‌شده و به نمای ساختمان و زندگی ساکنان ساختمان تنوع می‌بخشد. ازآنجایی‌که فضاهای بیرونی نقش زیادی در لذت بردن از محیط زندگی دارند، ایجاد فضاهای منحصربه‌فرد و سرپناه باکیفیت بالا در توسعه اولیه طراحی نقش مهمی داشت. استفاده از هر دو متریال با بافت صاف در تضاد با یک ساختمان فلزی بلندمرتبه است و به این نما یک پیچ‌وتاب مسکونی می‌بخشد.

بن ون بر کل: “جزئیات و متضاد بودن متریال سازی نما و بالکن‌ها نقشی اساسی در هویت ساختمان دارد و درواقع از طراحی مبلمان گرفته‌شده است. این رویکردی است که ما معمولاً در طراحی برای خانه‌های خصوصی کوچک‌تر اعمال می‌کنیم، بااین‌حال به دنبال تحقیقات گسترده در مورد پتانسیل افزایش دوام و نگهداری، ما توانستیم تغییرات غیرمنتظره‌ای در مواد برای مقیاس بزرگ‌تر ایجاد کنیم.”فضاها و امکانات رفاهی مشترک:
خارج از حریم خصوصی ارائه‌شده در 190 واحد مسکونی شخصی، برج کانالتو انواع فعالیت‌های اوقات فراغت جمعی را از طریق امکانات رفاهی مشترک فراهم می‌کند که در آن ساکنان می‌توانند از اوقات فراغت سالم لذت ببرند یا در مناطقی که برای تجمع و معاشرت طراحی‌شده است استراحت کنند.

جاده Wharf دسترسی یک باغ زیبا را به لابی مسکونی را فراهم می‌کند، همچنین باغ، ورودی لابی را قاب می‌کند و واحه‌ای سبز در خارج از جاده شلوغ شهر را فراهم می‌کند. یک رستوران عمومی نیز در پایین ساختمان در کنار جاده واقع‌شده است.

تصاویر پروژه

نوشته قبلی

برج مسکونی 28/ معماران هیل وست

نوشته بعدی

برج مسکونی خیابان بهار 35 / بیتس هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری