بارگیری صفحه

بیمارستان آدامنت / طراحی سن

محل قرارگیری: پاریس، فرانسه
معماران: طراحی سن
سال ساخت: 2019
عکاس: Sergio Grazia
تولیدکنندگان: AutoDesk, E.R.M.H.E.S
معمار مسئول: طراحی سن
کارفرما: Hopital Esquirol ، پاریس
شرح متن توسط معماران ارائه‌شده است.
آدامنت، یک بیمارستان روان‌پزشکی است که در کنار رودخانه قرار دارد. این ساختمان در مرکز پاریس، به‌دوراز مکان‌های مراقبت از آرامش و محافظت معمول، فضایی باز را به بیماران ارائه می‌دهد که بیشتر به استودیوی هنرمندان شباهت دارد تا به بیمارستان. یک‌خانه بزرگ در کنار رودخانه.
برنامه رسمی بیمارستان شامل طراحی مجموعه‌ای از “کارگاه‌های درمانی” و مطب‌های تیم مراقبت‌های بهداشتی بود. هدف از این بیمارستان روان‌پزشکی محدود کردن دوره‌های شدید بستری روزانه در بیمارستان‌های این بیماران است که از پاتولوژی‌های بسیار متنوعی رنج می‌برند. بر اساس برنامه کارگاه‌های خلاقانه (سفال، موسیقی، نقاشی و غیره)، این موسسه می‌خواست فضایی را ارائه دهد که در آن بیماران مایل به ماندن و بازگشتن مجدد آن‌ها به حوزه‌های اجتماعی باشد.
این مسئله ساخت یک ساختمان با بیشترین احساس ممکن بود کار را به یک مبادله تبدیل کند. برای مثال در داخل ساختمان، دیوارهای فولادی دست‌نخورده باقی‌مانده بودند تا خطوط و حاشیه‌نویسی‌های جوشکارها مشخص شود. در مرحله ساخت، کارگران، بیماران و مراقبان برای بحث در مورد روش‌های ساخت‌وساز و تکامل ساختمان با یکدیگر دیدار کردند. خام گذاشتن علائم کار آن‌ها حضور آن‌ها را در تأسیس ساختمان پایدار می‌کند و درنتیجه معنا و استمرار را ایجاد می‌کند.
این رویکرد برای طراحی ساختمانی بود که به تماشایی‌ترین رویدادهای روزمره معنا می‌بخشد. شرایط آب و هوایی مانند باران، خورشید یا باد به جشنواره‌هایی تبدیل می‌شوند که در آن باران به قلب ساختمان وارد می‌شود، انعکاس نور روی رودخانه به بازی سایه و نور در پشت کرکره‌های متحرک تبدیل می‌شود و عبور قایق‌ها یک لرزش آرام را ایجاد می‌کند.

دهانه ساختمان آدمانت و نمای آن در رودخانه، با محیط خود رابطه ممتازی را برقرار می‌کند. پل‌های ورودی خارجی از اسکله به‌طرف بالکن همراه با شفافیت قوی باز بودن بیمارستان را بیان می‌کنند. طراحی نما شامل یک جنبه یکنواخت چوبی، مدولار، با کرکره‌های متحرک در میان صفحات بود. محیط داخلی و خارجی بسته به زمان روز می‌توانند متفاوت باشند و نور فضاها را کنترل کنند. شیب صفحه‌های چوبی باعث می‌شود بازتاب آب به فضاهای داخلی نیز وارد شود.خانه در مقابل موسسه: از مقیاس تا تقارن. کیفیت فضاها یک عامل اساسی در ایجاد تمایل بیماران برای ماندن و بازگشتن است. این کیفیت از طریق طراحی داخلی فضاها همراه با کار دقیق در مقیاس انجام می‌شود. فضاهای جلسات درمانی، به‌عنوان کارگاه‌های هنرمندان طراحی‌شده‌اند و اساساً از مواد طبیعی مانند دیوارهای فلزی فولادی و چوب ساخته‌شده‌اند. وجود زیاد چوب، با انعکاس دلپذیر آب روی آن، جنبه گرم و خانگی را تقویت می‌کند. تصفیه بهینه نور روی صفحه باعث تقویت این شاخصه می‌شود. کار بر روی تقارن ساختمان باهدف تحقق بخشیدن به ابعاد نهادی آن، به آن اجازه می‌دهد تا باز بودن خود را برای عموم اعلام کند.
تصاویر پروژه

نوشته قبلی

بیمارستان دامپزشکی والان / متقاطع (Crosshatch)

نوشته بعدی

مرکز خرید پلیت / JVA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری