بارگیری صفحه

بیمارستان بندیگو/ توماس هانلی نقره‌ای + بیتس هوشمند

محل قرارگیری: بندیگو، استرالیا
معماران: توماس هانلی نقره‌ای + بیتس هوشمند
مساحت: 95000 مترمربع
سال ساخت: 2017
عکاس: Peter Clarke
رهبر معماران: Silver Thomas Hanley in collaboration with Bates Smart
کارفرما: Lendlease
مهندسی: Inhabit Group
طراحی منظر: Oculus
مشاور نورپردازی: Inlite
علامت‌گذاری و راه‌یابی: ID/Lab
شرح متن توسط معماران ارائه‌شده است.
بیمارستان جدید بندیگو بزرگ‌ترین بیمارستان منطقه‌ای در ویکتوریا است. این پروژه 630 میلیون دلاری در استرالیا امکانات بهداشتی در سطح جهانی را ارائه می‌دهد و هدف آن فراهم آوردن یک محیط خوش‌آیند، جامع و مثبت است که باعث ارتقا سطح سلامتی می‌شود. علاوه بر خود بیمارستان، این پروژه شامل امکانات خرده‌فروشی، مرکز مراقبت از کودکان و هتل است.
این بیمارستان از طریق تلفیق معماری، محوطه‌سازی، برنامه‌ریزی بهداشتی و طراحی مبتنی بر شواهد، محیطی آرام و ایمن را برای کارکنان، بیماران و بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. این ساختمان جدید با الهام از فرهنگ بومی و طبیعی بندیگو ساخته‌شده است و آن‌ها را با رویکرد جامع مراقبت‌های بهداشتی متحد می‌کند.

طراحی ما ساختمان و چشم‌انداز را به‌عنوان یک کل یکپارچه در نظر می‌گیرد. فرم ساخته‌شده به فضای باغ می‌رسد و آن را قاب می‌گیرد، درحالی‌که منظره به‌منظور ایجاد پناهگاه‌هایی برای آرامش درونی طراحی می‌شود.
نمای ساختمان با الگویی از پانل‌های شیشه‌ای با بازتاب افزایش‌یافته متمایز می‌شود. این پنجره‌ها چشم‌انداز طبیعی اطراف آن را مانند آیینه بازتاب می‌کنند، و این ساختمان را به یک مکان جذاب‌تر تبدیل می‌کند. قرار دادن سه درخت بومی در ورودی بیمارستان باعث افزایش روحیه زیست‌شناختی ساختمان می‌شود. همچنین باغی در پشت‌بام، از داخل بخش بهداشت روان قابل‌مشاهده است و ارتباط بصری با طبیعت را فراهم می‌کند.
در داخل سقف چوبی سفارشی بافته‌شده بین دو ورودی بیمارستان قرار دارد. الگوی بافته‌شده، نور روز را از نورگیرهای بالا فیلتر می‌کند و یک اثر نور پیوندی همیشه در حال تغییر را فراهم می‌کند. استفاده از الوار احساس گرما را ایجاد می‌کند و به افزایش رفاه بیماران، بازدیدکنندگان و کارکنان کمک می‌کند. توسعه بیمارستان بندیگو به‌عنوان یک نقطه عطف اصلی برای مرکز ویکتوریا در نظر گرفته‌شده و در آینده به‌خوبی به منطقه خدمت خواهد کرد.
تصاویر پروژه

نوشته قبلی

بیمارستان گاندل بال/ بیتس هوشمند

نوشته بعدی

ویلای ماه کامل/ فاستر و همکاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری