بارگیری صفحه

تحقیق و توسعه ویگوس / دفتر طراحی زمبرک

محل قرارگیری: استامبول، ترکیه
معماران: دفتر طراحی زمبرک
مساحت: 250 مترمربع
سال ساخت: 2014
عکاس: Şafak Emrence
شرح متن توسط معماران ارائه شده است.
این فضا به‌عنوان یک استودیوی تحقیق و توسعه در دفتر مرکزی یک شرکت نساجی طراحی‌شده است. مفهوم طراحی بر اساس روابط فیزیکی بین کاربران (پرسنل تحقیق و توسعه)، محصولات، لوازم جانبی و مواد ساخته‌شده است.

مشاهده شد كه اقدامات نشستن، راه رفتن، كار، ارزيابي محصولات یا مقايسه، که در سطوح و مکان‌های معمولي انجام می‌شود، باعث محدوديت عملكرد تحقیق و توسعه می‌شود.

برای طراحی فضایی لازم بود که انعطاف‌پذیری کار درحرکت و دسترسی به‌کل حجم به‌جای استفاده از یک منطقه محدود امکان‌پذیر باشد. این مفهوم بر اساس پیشنهاد ایجاد سکویی بود که در آن امکان گسترش امکانات به‌جای استفاده از میزتحریر وجود داشته باشد که اندازه فضای قابل‌استفاده و قابلیت دسترسی را محدود می‌کند.

هدف ما این است که به‌جای تعریف کردن فعالیت‌های نشستن، کار در حین حرکت، خم شدن، ملاقات، دسترسی آسان به آویزها و مشاهده محصولات (جین، پارچه، لوازم جانبی و غیره) از فواصل مختلف، تعداد زیادی از آن‌ها را باهم آزاد کنیم. هدف این بود که امکانات مسیر تعاملات کاربران با یکدیگر و فضا را افزایش دهد و متنوع سازد.

دراین‌ارتباط، ارتفاعات بین 0 تا 80 سانتی‌متر با توجه به منطقه‌های متفاوت از یکدیگر جداشده و بدون محدودیت به سکوهایی برای فعالیت‌های ذکرشده تبدیل می‌شوند. فرم منحنی از پایداری حرکت روان و انعطاف‌پذیر پشتیبانی می‌کند. ما با انتخاب پالت کوچک مواد، تمرکز روی محصولات را آسان‌تر کردیم. ما همچنین تغییرات و سطوح مختلفی از نور طبیعی و مصنوعی را ارائه دادیم.

تصاویر پروژه

نوشته قبلی

LACES / معماری CoA

نوشته بعدی

منسوجات ویگوس- نمایشگاه و دفتر طراحی / دفتر طراحی زمبرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری