بارگیری صفحه

ترکیب بندی رنگ ها

برای ترکیب رنگ ‌ها هنرمندان و طراحان از color wheel یا چرخ رنگ استفاده می کنند. راه ‌های متفاوتی وجود دارد که در آن ‌ها می‌توانید با استفاده از علم تئوری رنگ ‌ها، رنگ ‌های مختلفی را با همدیگر ترکیب کنید.
1.ترکیب بندی رنگ های مشابه برای چنین ترکیبی، شما ابتدا باید رنگی را از چرخ رنگ‌ها انتخاب کنید. بعد از آن رنگ‌های مجاور آن را انتخاب کنید.
2. ترکیب بندی رنگ های مکمل برای چنین کاری ابتدا رنگی را انتخاب کرده و سپس رنگ متضاد آن را در آن سر چرخ رنگی انتخاب کنید.
3. ترکیب بندی شکاف رنگ ها برای این طرح شما ابتدا رنگی را انتخاب کرده و پس از آن دو رنگ مجاور با رنگ متضاد را انتخاب کنید. در چنین حالتی رنگ‌ها جذاب، زیبا و خوشایند هستند.
4. ترکیب بندی سه گانه رنگ ها شما یک رنگ را انتخاب می‌کنید و بعد از آن یک مثلث متساوی‌ الساقین رسم می‌کنید. چنین طرحی احساس وجود یک بالانس و همخوانی را در طرح ایجاد می‌کند.
5. ترکیب بندی مستطیل رنگ ها ترکیب بندی مستطیل، از چهار رنگ تشکیل می شود که رنگ ها به صورت دو به دو با هم مکمل هستند. بهتر است یک رنگ را به عنوان رنگ غالب در نظر بگیرید.
6. ترکیب‌بندی مربع رنگ‌ها تقریباً شبیه ترکیب رنگی مستطیلی است. اما هر چهار رنگی که به‌طور مساوی در چهار طرف دایره قرارگرفته‌اند استفاده می‌شوند.

نوشته قبلی

روانشناسی رنگ سیاه

نوشته بعدی

انواع رنگ در دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری