بارگیری صفحه

خانه‌ی RA / کارگاه مفهومی معماری

محل قرارگیری: کادیز، برزیل
معماران: کارگاه مفهومی معماری
مساحت: 168 مترمربع
سال ساخت: 2018
عکاس: Marcelo Donadussi
تولیدکنندگان: D’cor Móveis, Geobrick
گروه طراحی: Maurício Ambrosi Rissinger, Daniel Dagort Billig, Guilherme Nogueira, Tiago Scherer, Yasmin Feijó Jaskulski, Sophia Frantz Do Amaral, Victória Potrich Manfroi, Amanda Hoffmann De Abreu, Alice Bernardo Tremarin
اجرا: Bloccos Construtora
نجاری: D’Cor Móveis
داخلی: Carolina Roccaشرح متن توسط معماران ارائه‌شده است.
خانه‌ی RA که در خیابان گراتاوا واقع شده است، رابطه نزدیک با محیط اطراف خود دارد. هنگامی‌که ما برای طراحی این خانه به چالش کشیده شدیم، به زمین رفتیم و متوجه شدیم که دوخانه همسایه بدون فاصله و از قبل ساخته‌شده‌اند. در وجه شمالی، خانه‌ای دوطبقه در كنار مرز زمین روی قسمت عمده‌ای سایه‌اندازی کرده است. در ضلع جنوبی، یک‌خانه یک طبقه و دورتر از مرز زمین قرار گرفته بود.
در پس‌زمینه، یک منطقه جنگل بومی حفاظت‌شده‌ی دائمی دیده می‌شود. ما در نظر گرفتیم که خانه دقیقاً به‌اندازه‌ی بلندترین همسایه ارتفاع بگیرد و ساختمان جدید را در قسمت شمالی زمین قراردادیم تا از طبقه‌ی دوم بتوانند منظره‌ی بالای خانه را ببینند. به‌این‌ترتیب، خانه را با منطق جلو و عقب سازمان‌دهی کردیم، مجموعه اصلی را در کنار جنگل و اتاق کودکان را در جبهه شرقی قراردادیم. بنابراین، در ضلع جنوبی فقط حمام‌ها و اتاق‌خواب مهمان باقی‌مانده است که به‌نوبه‌ی خود منظره‌ای از دره دارد. طبقه همکف با پنجره‌های کم ارتفاع و دهانه‌های بزرگ کاملاً منطبق با خیابان و جنگل است. نوسانات باعث می‌شود كه ساكنان از طراوت داشتن یک‌خانه باغ متصل به طبیعت لذت ببرند و این رابطه باعث می‌شود كه حس حفظ اهمیت در كودكان بیدار شود. کل خانه RA با آجرهای اکولوژیکی آشکار احداث شد و رنگ‌های تیره روی پایه و رنگ سفید روی حجم بالایی باعث سبک‌تر جلوه دادن آن شد.

ازنظر داخلی، طراحی داخلی دارای رنگ‌های خنثی است و ارتباط را با محیط اطراف از طریق پنجره‌های خلیجی که به‌عنوان نیمکت‌هایی برای مطالعه و همچنین شام و پله‌هایی که نور بیشتری به زندگی روزمره ساکنان می‌دهد، فراهم می‌کند. در پشت‌بام، به‌جای سقف سنتی، یک بهارخواب با تأسیساتی مانند اجاق‌گاز پیتزا و استخر طراحی کردیم که در آن خانواده‌دوست دارند از مهمانان برای دیدن منظره و آفتاب گرفتن پذیرایی کنند.

تصاویر پروژه

نوشته قبلی

خانه‌ی C+N/ کارگاه معماری ALH

نوشته بعدی

بیمارستان گاندل بال/ بیتس هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری