بارگیری صفحه

خانه مادری / استودیو مگالدی

محل قرارگیری: مریدا، مکزیک
معماران: استودیو مگالدی
مساحت: 580 مترمربع
سال ساخت: 2018
عکاس: Edmund Sumner
تولیدکنندگان: AutoDesk, Big Ass Fans – Haiku, Morpholio, Natural Oak Wood, Trimble
رهبر معماران: Christian Magaldi
گروه طراحی: Hector Lopez Bracho, Inti Playas, Iñigo Cazenave
مهندسی: Rodolfo Pascacio
همکاران: Leo Marron, Alejandro Rojo

شرح متن توسط معماران ارائه‌شده است.
کریستین مگالدی یک معمار مکزیکی است که در میامی زندگی می‌کند و ریشه‌های عمیقی در وطن خود دارد. این ویلای بتنی و چوبی مدرن را برای دوست دوران کودکی و خانواده‌اش در جامعه منحصربه‌فرد مریدا در شبه‌جزیره یو کاتان با یک عقب‌نشینی غیرمتعارف طراحی کرده است. این خانه درب ورودی ندارد، زیرا دسترسی به بیرون توسط دربان دروازه ورودی کنترل می‌شود و اجازه می‌دهد زندگی آزاد بی‌دغدغه‌ای داشته باشند. با ارتباط صمیمی با این مشتری، معمار توانست کانسپتی را ایجاد کند که همدل با نگرانی‌های خانواده و شخصیت منحصربه‌فرد آب‌وهوای یو کاتان باشد.

محدودیت‌های منطقه بندی کمک می‌کند تا اطراف گوشه منحنی پلان برای بازشوهای خانه را مرتب تنظیم کنید تا رو به عقب باز شود تا هنگام گرفتن نور طبیعی و نسیم از طریق صفحات چوبی که در امتداد نمای خارجی قرار دارند، اتاق را سایه‌دار و خنک نگه دارد.
طرح خانه نسخه‌ای از دادگاه مركزی است كه ما به لحاظ تاریخی در بیشتر مناطق با آب‌وهوای گرم در دنیا می‌بینیم اما با بلند كردن صفحه اصلی طبقه از زمین، اجازه می‌دهد تا هوا در پایین جریان پیدا کند و از خانه دور شود.. تهویه مطبوع به درخواست مالک به حداقل ممکن می‌رسد. معماران یک سیستم منطقه بندی را انتخاب کردند که بر اساس تقاضای کارفرما اتاق در گرم‌ترین نقطه انتخاب می‌شود و خانواده را قادر می‌سازد در اکثر روزها از جریان هوای طبیعی لذت ببرند.
فرم و متریال استفاده‌شده در خانه کاملاً ساده است. کف و دیوارهای بتنی، پرده های چوبی و کف پله‌هایی از چوب درخت Huanacaxtle یا Parota، سیم فلزی سیاه و نرده صفحه فلزی منحنی (یادآور هنرمند Richard Sierra) باهم یک سادگی بسیار قوی و سازمان‌یافته را ایجاد می‌کنند. سطح کف بتنی بسیار سبک است درحالی‌که سطح دیوارها از داخل و خارج سایه خاکستری تیره‌تری دارند. با استفاده از روش سنت منطقه‌ای از مخلوط کردن شیره درخت در بتن به نام Chukum باعث ایجاد یک سطح ضد آب منحصربه‌فرد می‌شود که از باران‌های شدید گاه‌به‌گاه در این چشم‌انداز جنگل گرمسیری محافظت می‌کند.

فرم‌های بتنی منحنی که در تقابل با فرم‌های زاویه‌ای هستند، تعادل متقابل رضایت بخشی همراه با برنامه‌ریزی فضای نامتقارن در اطراف دادگاه خصوصی داخلی ایجاد می‌کنند. استخر شنا هم دارای یک قسمت عمیق برای شنا و هم یک قسمت کم‌عمق برای خنک شدن گاه‌به‌گاه از آفتاب شدید مکزیک است.
به نظر می‌رسد احساس گشودگی و مینیمالیسم به‌دست‌آمده در این خانه ناشی از ترکیب متقابل سادگی فرهنگ ژاپنی، تحلیل نظری اروپا و منطقه‌گرایی مکزیکی است که با درک عمیق و منحصربه‌فرد کارفرما همراه است. در پایان خلاقیت واقعی نشان داده‌شده است.

تصاویر پروژه

نوشته قبلی

کلیکو / طراحی ماکوتو یاماگوچی

نوشته بعدی

فروشگاه لباس زیر زنانه نما / معماری AKSL

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری