بارگیری صفحه

خیابان اپل رجنت / فاستر + شرکا

محل قرارگیری: لندن، انگلستان
معماران: فاستر + شرکا
سال ساخت: 2016
عکاس: Nigel Youngشرح متن توسط معماران ارائه شده است.
تصور مجدد خیابان اپل رجنت در لندن نشانگر ادامه روند پیشرفت اپل است، فراتر از خرده‌فروشی برای ایجاد تجارب غنی‌تر و پویاتر برای بازدیدکنندگان. طراحی نوآورانه آن ضمن ایجاد ویژگی‌ها و خدمات جدید اپل، محیطی آرام را ایجاد می‌کند. این طراحی نتیجه همکاری نزدیک تیم‌های اپل به سرپرستی Jonathan Ive، مدیر ارشد طراحی و Angela Ahrendts، معاون ارشد خرده‌فروشی و فاستر و شرکا است.خیابان رجنت یکی از معروف‌ترین خیابان‌های خرید در جهان است و سایتی است که اپل در سال 2004 اولین فروشگاه خرده‌فروشی خود را در اروپا افتتاح کرده است. فروشگاه جدید همان ساختمان را اشغال کرده است، نمای تاریخی که در آن درجه 2 ذکرشده است اکنون بازسازی و حفظ‌شده است. این ساختمان در سال 1898 ساخته‌شده است و استودیوی موزاییک دان ویکتوریایی، آنتونیو سالویاتی از ونیز، مسئول موزاییک‌های عالی در کلیسای یادبود آلبرت در ویندزور و کلیسای جامع سنت پل در لندن بوده است.
استفان بهلینگ، معماری در شرکت فاستر و شرکا گفت: “خیابان جدید اپل رجنت در مورد گفتگوی احترام‌آمیز بین قدیم و جدید است و میراث صنعتگری را به روشی معاصر پیش می‌برد. در میدان تاریخی آن واقع‌شده است، یک میدان بزرگ با درختانی که طبیعت را به فضای داخلی وارد می‌کند. از سقف نورانی گسترده گرفته تا نرده‌های سنگی مجسمه‌ای، تجربه‌ای گرم و جذاب ایجاد می‌کند و زمینه‌ای آرام را برای همه فراهم می‌کند تا علاوه بر برنامه متنوع و پرجنب‌وجوش، محصولات باورنکردنی اپل را نیز تجربه کنند. اینجا مکانی برای ملاقات و همکاری مردم است و بیش از همه، یک تجربه هیجان‌انگیز خواهد بود که فراتر از خرده‌فروشی است.”از ویژگی‌های پرچم‌داران جدید اپل، فضای داخلی یک سالن بزرگ 7.2 متری با ارتفاع دو برابر است، مانند یک فضای “میدان شهر” شکل می‌گیرد که انعطاف‌پذیر و خوشایند است. این طراحی شفافیت خیابان را افزایش می‌دهد و فروشگاه را با نور طبیعی غرق می‌کند و ارتباط بصری بین دو سطح را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد. نمای داخلی جلوی آن را می‌توان با قوس‌هایی با ارتفاع کامل که در سنگ پورتلند پوشیده شده‌اند، در اندازه کامل آن ارزیابی کرد. این فروشگاه همچنین دارای طولانی‌ترین پانل‌های سقفی درخشان در جهان است که تمام سقف را پوشش می‌دهد. پنل های نورپردازی ساخته‌شده به‌صورت سفارشی، نوری خالص، یکنواخت و سفید از خود ساطع می‌کنند و قابلیت جذب سروصدای محیط را دارند.
با استفاده از پالت گرمی از مواد ازجمله سنگ، چوب و ترازو که دلسوز طبیعت تاریخی ساختمان هستند، فروشگاه دارای محیطی آرام است، با افزایش ارتفاع امکان اضافه شدن دوازده درخت فیکوس در سطح زمین، طبیعت را در فضاهای داخلی به ارمغان می‌آورد. نخلستان درختان دارای پایه‌هایی است – که توسط استودیو اپل و فاستر و شرکا طراحی‌شده‌اند- که به‌عنوان مکانی راحت برای نشستن و استراحت می‌باشند. جداول صفحه‌نمایش اپل در پس‌زمینه خیابان جدید تنظیم‌شده‌اند. نمایشگر دیواری که مجدد طراحی‌شده به مردم امکان می‌دهد محصولات و لوازم جانبی اپل را به طرز جذاب و عملی لمس، احساس و آزمایش کنند. فوروم که در وسط فضا واقع‌شده است، یک محیط جدید برای یادگیری است، جایی که متخصصان در زمینه‌های مختلف می‌توانند برای سرگرمی، الهام و آموزش به آنجا بیایند. این یک موقعیت عالی در فروشگاه با یک دیوار ویدیویی گسترده دارد که به‌عنوان یک پس‌زمینه متحرک برای کل فروشگاه عمل می‌کند.در امتداد دیواره‌های جانبی، یک‌راه پله در دو طرف صفحه یکی را به سطح میزانسن جدیدی که در بالای قله‌ها قرارگرفته رسانده است. دیوارها و پله‌ها از سنگ ماسه کاری شده ساخته‌شده‌اند، درحالی‌که نرده – به‌ظاهر در دیوار تراشیده شده است – دارای یک پایان صاف، منحنی و براق است که لمس آن خوشایند است. دیوارهای سنگی و نرده با ترکیبی از صنایع‌دستی و رباتیک CNC ایجادشده و در محل تولید به‌صورت خشک مونتاژ شده‌اند تا مطمئن شوند که هر قطعه قبل از نصب کاملاً مناسب است.با دیدن سالن بزرگ، میزانسن میزبان نوابغ اپل است، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند برای راه‌اندازی دستگاه خود کمک بگیرند یا به هرگونه سؤال مربوط به محصول پاسخ می‌دهند، و اتاق هیئت‌مدیره – مکانی برای جلسات، گفتگوها و مشارکت‌ها که می‌تواند توسط توسعه‌دهندگان برنامه، کارآفرینان دیجیتال و دیگر شرکت‌های نوپا کوچک برای عضویت در خانواده اپل استفاده شود.
تصاویر پروژه

نوشته قبلی

فروشگاهی زیر ابر طلایی / آتلیه درخت

نوشته بعدی

فروشگاه‌های داخلی موزه ملی قطر / معماران Koichi Takada

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری