بارگیری صفحه

خیاط حیاط هوتونگ / معمار جی

محل قرارگیری: پکن، چین
معماران: معمار جی (Ji Architect)
مساحت: 88 مترمربع
سال ساخت: 2019
طراحان: Jieran Li, Wenhui Lu
پیمانکار: ZJJN Construction CO.,LTD

شرح متن توسط معماران ارائه‌شده است.
کارفرما به معمار جی درخواست بازسازی داده است. خانه حیاط 90 متری یک‌خانه‌ی غیرمعمول در هوتونگ پکن می‌باشد. عملکردی برای خانه حیاط بازسازی‌شده هنوز در نظر گرفته نشده¬ بود. شکل ساختمان جدید باید با ساختمان اصلی سازگار باشد. بنای اصلی یک‌خانه فرسوده با سقف مسطح بود که در دهه 1980 در هوتونگ ساخته‌شده بود. سطح زمین حیاط پایین‌تر از کوچه‌های تعمیر شده خارج از حیاط بود. ارتفاع سقف هر دوطبقه در قسمت شمالی ساختمان کمتر از دو متر بود. مردم برای جلوگیری از برخورد با تیرهای چوبی هنگام عبور از اتاق مجبور بودند سر خود را پایین بیاورند.

با توجه به تنوع موردنیاز و محدودیت‌های بازسازی و ساخت‌وساز در منطقه هوتونگ، طراحی باوجود محدودیت‌ها به فرآیندی برای یافتن راه‌حل بهینه تبدیل می‌شود.01 محدودیت در ارتفاع:
برای ایجاد ارتفاع کافی سقف، سطح سایت پایین‌تر آمد. از اختلاف ارتفاع برای ساخت چندین سکو با ارتفاع مختلف استفاده شد. ناحیه عمیق و باریک بین محوطه و ساختمان به‌عنوان فضای انتقالی مبهم طراحی ‌شده¬است که در آن پله‌های پراکنده تنظیم‌ شده¬ بود تا کنتراست کمتری بین ارتفاعات خارجی و داخلی ایجاد کند. مراحل و سیستم‌عامل‌های کارشده نقش‌های مختلفی را ایفا می‌کنند. 02 محدودیت‌های ناشی از سازه‌های مجاور:
با در نظر گرفتن محدودیت و شرایط ساخت در منطقه هوتونگ، برای بازسازی اسکلت فولادی را به دلیل ساخت سریع و راحت به کار گرفت. پایه جدید ستون‌های فولادی باید از پایه آجری قدیمی همسایه کناری فاصله می‌گرفت، زیرا جابجایی دیوارها غیرممکن بود. بنابراین برخی ستون‌ها را در فاصله یک متری دیوار مجاور همسایه قراردادیم، این باعث ایجاد یک‌فاصله از کف می‌شود. چیدمان کل اتاق نیز توسط ستون داخل تقسیم‌شده است.

محدودیت در محدوده فضا:
فضای اصلی به دلیل وجود حیاط و ارتفاع طبقه به سه اتاق کوچک مستقل و پراکنده تقسیم ‌شده بود. ازآنجاکه عملکردی برای ساختمان بازسازی نشده تعریف ‌نشده بود، فضا باید دست‌نخورده نگه‌داشته می‌شد و برای فراهم آوردن امکانات بیشتر به حداکثر می‌رسید. ما همچنین رابط دو اتاق رو به حیاطرا باز کردیم و با باز کردن درب تاشو، می‌توان دو اتاق در قسمت‌های شمالی و جنوبی را به‌طورکلی توسط حیاط ادغام کرد.

برای استفاده بهتر از منظره طبیعی و نمای بالای فوق‌العاده هوتونگ در طبقه دوم، پلی با پلکان ساخته شد که در مجاور حیاط نصب‌شده و اتاق شمالی و تراس پشت‌بام قسمت جنوبی را به هم متصل می‌کند. پل، تراس، معابر و پله‌های داخلی باهم ترکیب شدند و یک گردش فضایی جدید ایجاد کردند و تجربه فضایی را در این خانه حیاطی غنی کردند.ما قصد داشتیم با بازی در اختلاف ارتفاع، سازمان‌دهی فضا و بهبود رابط‌ها، در این فضای کوچک و محدود تجربیات غنی ایجاد کنیم. پروژه بازسازی یکی از راه‌حل‌های ابتکاری معمار جی را تحت محدودیت‌های مختلف در هوتونگ نشان داده¬است.

تصاویر پروژه

نوشته قبلی

خانه‌ای در هیگاشیسومیوشی/ همکاران هوریبه

نوشته بعدی

خانه‌ی محور/ طراحی LCGA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری