بارگیری صفحه

سالن ورزشی تناسب‌اندام الهام خاص / معماری الحمیدی

محل قرارگیری: شهر کویت، کویت
معماران: معماری الحمیدی
سال ساخت: 2015
عکاس: نلسون گاریدو
تولیدکنندگان: Technal, Antonio Lupi, MARAZZI, Martini Light, Pavigym

شرح متن توسط معماران ارائه‌ شده است.
این پروژه در خارج از جاده کمربندی ششم، در نزدیکی باشگاه شکار و اسب‌سواری واقع‌شده است. مساحت کل طراحی‌شده تقریباً 1300 مترمربع است. این فضا بخشی از یک مجموعه بزرگ‌تر موجود بود که متشکل از یک استخر شنای المپیک بچه‌ها، 2 زمین تنیس در فضای باز و یک زمین والیبال، به‌علاوه یک ساختمان پیوست جداگانه حاوی پذیرش، کمد و مناطق مرطوب و 2 زمین اسکواش بود.

مالک در نظر داشت یک فضای بدن‌سازی جدید شامل اتاق تناسب‌اندام گروهی، جعبه کراس فیت، محوطه خدمات غذا، سونا، کمد با دوش و توالت، اتاق‌های مدیریت و فیزیوتراپی ایجاد کند.

چالش
بزرگ‌ترین چالش ماهیت سریع پروژه بود. مالک با یک دوره موافقت بسیار کوتاه برای اجاره به چالش کشیده شد. این بدان معنی بود که طراحی فضای جدید باید در حالی صورت می‌گرفت که تخریب عناصر موجود انجام می‌شد. علاوه بر این، هیچ نقشه‌ای برای هیچ‌یک از ساختمان‌های موجود در دسترس نبود (یعنی ما نمی‌دانستیم که عناصر ساختاری موجود، که قصد داشتیم آن‌ها را نگه‌داریم و از آن‌ها استفاده کنیم)، در کجا واقع‌شده‌اند. بدین ترتیب اسکلت زمان تخریب رونمایی شد. علاوه بر این، ما با بودجه محدودی روبرو بودیم (ازاین‌رو تصمیم به استفاده مجدد و ساخت اسکلت موجود است). بودجه همچنین حکم می‌کرد که ما فقط توانایی استخدام یک شرکت پیمانکاری بارده پایین بامهارت محدود راداریم.


مداخله
ما در یک قسمت متراکم با ستون‌هایی روبرو بودیم که درگذشته در زمینه‌ای اسکواش وجود داشت. ما تصمیم گرفتیم از نیمی از این عناصر در منطقه کراس فیت استفاده کنیم (بدین ترتیب از ساختار موجود برای پشتیبانی و آویز کردن تجهیزات موردنیاز مانند طناب، حلقه‌ها، میله‌های کشش و غیره استفاده می‌کنیم). نیمی دیگر از این ساختار داخل دیوارها شده بود و دستشویی‌های زنانه و مردانه، دوش‌ها و رختکن بین آن‌ها قرار گرفت. فضایی که توانایی پرداختن به فضاهای تقسیم‌شده بین ستون‌های موجود را دارد.

انتخاب متریال نیز یک انتخاب استراتژیک بود. ما با استفاده از وسایل سطح بالا، سرامیک اسلب بزرگ، شیشه، اتصالات نور فلاش و جزئیات دقیق و ترازها، استفاده از مواد تکمیل‌شده و مواد عالی را عمدتاً در فضاهای محدود بسته و حمام متمرکز کردیم. ما احساس کردیم که مشتریانی خاص، انتظار روشی رادارند که بیشتر از طبیعت خشن و سخت فضای تمرین، از بهداشت این فضاها آگاه باشند. همچنین، این حدود 20٪ از کل فضا را تشکیل می‌دهد و بنابراین می‌تواند باعث کم شدن بودجه شود، بقیه 80٪ با ظاهری کاملاً خام (با چوب اصلاح‌شده به‌عنوان متریال اصلی) و نجاری‌های نادرست که باعث کاهش بار گروه پیمانکار (بی‌تجربه) می‌شد پوشانده می‌شود. تأسیسات برای ظاهر صنعتی‌تر و برای نگهداری و دسترسی آسان در معرض دید قرار دارند. علاوه بر این، چوب اصلاح‌شده و شکل خام سالن ورزشی به آن اجازه می‌داد که به‌راحتی دوام بیاورد و پیر شود، و تسلیم ضرب و شتم روزمره کاربران نشود. 3 سال بعد فضا دقیقاً همانند روز افتتاحیه به نظر می‌رسد. از طرف دیگر هرگونه تعمیر می‌تواند با حداقل هزینه انجام شود زیرا چوب را می‌توان در هر قلمه یافت.

موقعیت پروژه در کنار یک فضای استخر زیبا و یک مسیر مسابقه با یک زمین گلف در داخل آن حکایت از این داشت که نماها در اطراف محیط حفظ می‌شوند و با به حداکثر رساندن نمای شیشه‌ای کشویی که لبه خارجی فضاهای داخلی را تشکیل می‌دهد، برجسته می‌شوند.

نتیجه خام و ساده بود. چینی‌جاهای خشن طبیعی دیوارها و پیشخوان‌های تخته چوبی احیاشده، زیبایی سفید صاف سقف فلزی و مجاری AC را به زیبایی در تضاد قرار می‌دهد. سایبان بزرگ دهانه استخر، (که کاملاً از تخته‌های چوبی احیاشده ساخته‌شده بود) نه‌تنها استخر را سایه‌دار می‌کند بلکه مانع از تابش خیره‌کننده و گرما در نمای شیشه‌ای اصلی سالن ورزشی می‌شود.

تصاویر پروژه

نوشته قبلی

مرکز تفریحی اسکینا علیا / معماری همسورث

نوشته بعدی

ام فیتنس / اسمرتنیک کراوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری