بارگیری صفحه

سبک شبی شیک

شبی شیک این روزها سبکی محبوب برای دکوراسیون منازل قدیمی و بزرگ است. شبی شیک سبکی است که عناصر کاردستی وسایل اضافی، چاپ گل و کف‌های سفیدرنگ را در خود جای‌داده است.
ویژگی‌های اصلی طراحی سبک شبی شیک:
• دکوراسیون یک ظرافت نرم و زنانه دارد
• پارچه‌ها و عناصر پرکار
• مبلمان ظریف و نقاشی شده
• کف سفید
• پالت‌های کم‌رنگ
• چاپ گل
طراحان داخلی شبی شیک بخش عمده‌ای از طراحی‌های خود را از سبک‌های قدیمی الهام می‌گیرند. بااین‌حال، آن‌ها بیشتر در ایجاد طرح‌های زنانه، نرم و ظریف متمرکز هستند.
به نظر می‌رسد بیشتر اثاثیه مورداستفاده این طراحان حاوی نوعی تزئینات بسیار قدیمی هستند. هدف از این نوع طراحی داخلی اغلب تلفیق ویژگی‌های سبک معاصر و مدرن با بدنه‌ای از مروارید و پارچه‌ای است.
برخی از عناصر اصلی شامل آویز دیوارها، چراغ‌های کم‌نور، پارچه‌های کتان و مخلوطی از رنگ‌های سفید و پاستلی است.
نشیمن:
1- این اتاق نشیمن به سبک شبی شیک دارای صندلی‌های درجه‌یک و یک میز جلو مبلی سفید است که تکمیل‌کننده شومینه منبت‌کاری شده است. این تزئینات با یک لوستر افسانه‌ای و آینه‌ای با قاب برنجی نصب‌شده بر روی دیوار تکمیل‌شده است.

2- یک اتاق نشیمن مطبوع با صندلی‌های عثمانی گرد که بر روی کف‌پوش چوبی قرارگرفته‌اند و پنجره‌ها و درهای قاب‌دار دارد که به بالکن محصور در حصار آهنی فرفورژه باز می‌شود.

3- آینه‌ای با قاب سفید بالای مبل گل‌دار با کوسن‌های خاکستری و آبی آویزان است که رو به روی جلو مبلی سفید و متناسب با کف فرش است.

4- یک لوستر فانتزی این اتاق نشیمن پر زرق‌وبرق را که در آن صندلی‌های درجه‌یک و یک شومینه با آینه‌ای زیبا با جزئیات پیچیده در قسمت بالا، روشن می‌کند و دارای کف‌پوش کاشی‌کاری شده و دیوارهای خاکستری پوشیده از نقاشی و تزئینات است.

5- یک اتاق نشیمن ظریف که با آینه‌های زیبا در بالای میز کنسول سفید و شومینه تزئین شده است. این اتاق دارای یک فرش شیک و صندلی‌های جذاب است که توسط یک آباژور صورتی و چراغ‌های دیواری مجلسی روشن‌شده است.

آشپزخانه:
1- این آشپزخانه دارای کابینت‌های سفید و یک جزیره گرانیتی با صندلی‌های بالشتکی است که توسط لوسترهای شمعی آویزان شده از تیر چوبی سقف، روشن‌شده است. همچنین دارای کف‌پوش چوبی و پنجره‌های قاب‌دار چوبی مشرف‌به منظره‌ای از فضای باز است.‌

2- آشپزخانه‌ای به سبک شبی شیک با کف سنگ‌آهک و پنجره‌های لعاب‌دار که شامل کابینت‌های سفید و یک جزیره مرکزی منطبق با چراغ‌های کریستالی فانتزی است.

3- یک جفت لوستر پرکار که از سقف تزئین شده آویزان شده است، در این آشپزخانه به نمایش گذاشته‌شده که وسایل سیاه‌وسفید و کابینت‌های سفید را متناسب با جزیره گرانیتی روی فرش گورخری نشان می‌دهد.

4- آشپزخانه‌ای دنج با کف‌پوش چوبی و پنجره‌های مشرف‌به فضای سبز که شامل یک قالیچه و یک نوار صبحانه گرانیتی است.

5- آشپزخانه‌ای بزرگ با کابینت‌های سفید و یک جزیره مرکزی منطبق با پیشخوان مرمر سفید که با آویزهای زرق‌وبرق دار و چراغ‌های توکار نصب‌شده روی سقف تیر چوبی روشن می‌شود.

ناهارخوری:
1- این اتاق ناهارخوری دنج، یک لوستر شمعی شیشه‌ای و یک فرش را نشان می‌دهد که روی کف‌پوش چوبی قرارگرفته است. این اتاق دارای صندلی‌های بالشتکی پشت بالشتی و یک نیمکت پرزدار به همراه یک میز ناهارخوری بیضی‌شکل است که با یکرومیزی بژ پوشانده شده است.

2- اتاق ناهارخوری لوکس با سقف قوس‌دار و کف چوبی که روی آن‌یک فرش بژ قرار دارد و دارای یک لوستر زرق‌وبرق دار و مجموعه غذاخوری درجه‌یک است که یک آکواریوم دیواری هم در آن قرار دارد.

3- اتاق ناهارخوری سفید با صندلی‌های بالشتی و میز ناهارخوری مستطیل شکل که روی آن گلدان‌های روستایی قرار دارد. این اتاق شامل یک کمد دیواری دکوری است که دو طرف آن شمعدان قرار دارد.

4- این اتاق ناهارخوری سبک شبی شیک، یک لوستر شمعی فریبنده و ست غذاخوری جذاب همراه با یک شومینه و آینه بزرگ گرد روی دیوار قوس‌دار را ارائه می‌دهد.

5- یک مکان ناهارخوری آزاد که توسط یک لوستر صدفی روشن می‌شود و روی میز ناهارخوری چوبی آویزان است. اطراف آن را صندلی‌های بژ درجه‌یک پوشانده‌اند که روی کف چوبی نشسته‌اند.

اتاق‌خواب:
1- یک اتاق‌خواب شبی شیک شامل سقف و دیوارهای سفید، همراه با کف‌پوش چوبی است که دارای یک‌تختخواب زیبا و پنجره‌هایی با پرده‌های زیبا و پنجره سفید است.

2- عنصر متمرکز در این اتاق‌خواب، تختخواب بزرگ شبی شیک است که با چراغ‌های رومیزی جذاب در دو طرف روشن‌شده است.

3- اتاق‌خواب شبی شیک دارای یک‌تخت خواب زیبای احاطه‌شده توسط دیوارهای سفید تزئین شده با نور سفید، همچنین دارای کف‌پوش چوبی و پنجره‌هایی با پرده‌های زیبا و پنجره‌های سفید است.

4- این اتاق‌خواب بزرگ دارای سقف بلند و ظریف و لوستر زیبایی است که از آن آویزان است. این اتاق یک‌تخت لوکس و یک شومینه بزرگ و عالی را ارائه می‌دهد. یک میز و صندلی اداری شخصی نیز در کنار اتاق قرار دارد.

5- اتاق‌خوابی با دیوار چوبی شیک و کف چوبی که دارای یک‌تخت دو نفره زیبا و پرده‌های نازک آبی است.

حمام:
1- این حمام دوست‌داشتنی به اتاق‌خواب بازشده است که با یک پارتیشن خاکستری‌رنگ که با سقف مطابقت دارد، جداشده است. این پارتیشن برای وان کوچکی که در کاشی‌های بژ قرار دارد و تا بالای دیوارهای سفید قسمت دوش قرار دارد، طاقچه‌ای تشکیل می‌دهد.

2- یک کمد بلند و باریک بژ وجود دارد که روی آن آینه است و در مقابل دیوارهای سبز روشن برجسته شده و یک وان سفید در یک‌طرف و یکروشویی پایه‌دار سفید با آینه‌ای با قاب سفید همراه با چراغ‌های دیواری در طرف دیگر آن قرار دارد.

3- وان صورتی با همان کاشی‌های بژ کف‌پوش در گوشه قرار دارد و در بالای آن پنجره قرار دارد که توسط دو قاب چوبی با روشویی‌ها و آینه‌های مخصوص خود پوشانده شده و با چراغ‌های ظریف آهنی روشن می‌شود.

4- این حمام وسیع دارای سقف کلیسا مانند با تیرهای چوبی آشکار است که از چراغ‌های آویز پشتیبانی می‌کند.

5- این‌یک حمام جذاب با سقف چوبی کلیسا مانند بلند با تیرهای چوبی نمایان است که با یک لوستر بلوری آویزان بر روی وان سنگی قهوه‌ای در وسط کف‌پوش‌های کاشی‌کاری سفید تزئین شده است.

سالن‌های ورودی:
1- یک جفت میز روستایی با گلدان‌های شیشه‌ای و آینه در طرفین درب ورودی چوبی تیره قرار دارد که مجهز به پنجره‌های جانبی است. این سرسرا با صندلی‌های دنج و فرشی شیک، همراه با یک میز چوبی پرشده است که توسط لامپ‌های رومیزی برنجی و یک دیوارکوب چوبی حک‌شده، برجسته شده است.

2- با ورود به این سرسرا از درب فرانسوی آن، صندلی‌های حصیری دسته‌دار و یک میز چوبی تراشیده شده با یک چهارپایه بالشتکی روبرو خواهید شد. این اتاق با یک لوستر کریستالی و آثار هنری زرق‌وبرق دار نصب‌شده بر روی دیوار تزئین شده است.

3- سرسراي مجلل با درب فرانسوي زيبا و طاق‌هایی با روکش سفيد، توسط لوستر افسانه‌ای که از سقف طاق دار بلند آویزان شده است، روشن می‌شود.

4- یک جفت صندلی و آثار هنری، در این سرسرا یک آینه تمام‌قد قوس‌دار و یک قالیچه جذاب که روی کف چوبی قرار دارد، تقارن کاملی ایجاد می‌کنند. این سرسرا با لوسترهای آویز بی‌نظیر روشن می‌شود.

5- این سرسرای سفید قلاب‌های دیواری و یک آینه گرد شیک را ارائه می‌دهد که بالای کشو با یک صندلی بالشتکی در زیر آن آویزان است. درب ورودی ساده و کف‌پوش چوبی است.

دکوراسیون منزل شبی شیک چیست؟
شبی شیک که به‌عنوان سبک کلبه‌ای نیز شناخته می‌شود، کمی سبک زنانه‌تر از سبک روستایی است. مبلمان شیک، سبک و پرکار و همه‌چیز از سبک کلبه ساحلی گرفته تا دکوراسیون اداری کشور فرانسه، در این سبک وجود خواهد داشت، اما رنگ‌ها و عناصر زنانه بیشتر احساس خواهد شد. در این سبک رنگ‌های تیره زیادی نخواهید داشت اما رنگ و عناصر چوبی را خواهید دید. از این گذشته، چه کسی رنگ‌های روشن را در فضای خوددوست ندارد؟ این سبکی واقعاً شیک‌پوش است.
متمایز کردن ویژگی‌های طراحی:
از ایده‌های اتاق‌خواب گرفته تا اتاق‌های ناهارخوری، دکوراسیون و مبلمان شیک از ویژگی‌های متمایز جلوه‌های فرسوده و بافت‌هایی است که در این سبک استفاده می‌شود. این بافت‌ها در لوازمی که استفاده می‌شوند و همچنین در دکوراسیون و مبلمان ساده دیده می‌شوند. هر چیزی که در تزئین خانه مزرعه قرار داشته باشد، مثل تعداد زیادی گل، توری و رنگ‌های پاستلی همراه با طراحی خواهید داشت. وقتی صحبت از ویژگی‌های اصلی می‌شود، احساس می‌کنید وارد یک باغ شده‌اید، به همین دلیل این طرح بیشتر از یک کلبه به‌جای یک کابین معمولی در جنگل جفت می‌شود. خواهید دید که از این نظر پر از چیزهای منحصربه‌فرد است. همچنین کمی عناصر فرسوده را پیدا خواهید کرد، اگرچه این کار عمداً انجام می‌شود نه اینکه عناصر واقعاً قدیمی باشند.
متریال:
هنگامی‌که نوبت به سبک‌های طراحی شبی شیک می‌رسد، متریال زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها مراجعه کنید. شما در حال دیدن بسیاری از مواد طبیعی هستید. این مواد به‌صورت فرش و سبد و سایر عناصر ساخته‌شده‌اند و بسیار محبوب هستند. همچنین وسایل توری و پر زرق‌وبرق را تقریباً در هر چیزی که به اتاق اضافه می‌کنید پیدا خواهید کرد. رنگ‌ها قطعاً گل‌دار و راه‌راه با حاشیه خواهند بود تا ظاهری زنانه‌تر به آن ببخشند. علاوه بر همه این‌ها، عناصری از حصیر و آهن پیدا خواهید کرد که قطعاً با کلبه و دکوراسیون سازگار است و با رنگ‌های کم‌رنگ مانند سایه‌های گل، صورتی‌های کم‌رنگ، زردها و سبز روشن به‌خوبی کار می‌کند.
مبلمان:
مبلمان این نوع فضا در درجه اول با چوب، حصیر یا آهن ساخته می‌شود. خواهید دید که قطعات محکم و بزرگ‌تری مانند میزها با چوب ساخته می‌شوند درحالی‌که قطعات دیگر مانند تخت خواب و صندلی‌ها ممکن است از حصیر یا آهن ساخته‌شده باشد. این رنگ به‌طورکلی سفید خواهد بود زیرا چوب‌های نقاشی شده (در رنگ‌های کم‌رنگ) یا حصیر و آهن سفید عناصر بسیار رایجی هستند. همچنین می‌توانید دستگیره‌های شیشه‌ای یا عتیقه را در کمدها پیدا کنید تا به لمس زنانه شما کمک کند.
لوازم تزئینی:
وقتی صحبت از جنبه‌های تزئینی این سبک طراحی می‌شود، بسیاری از عناصر مشابهی را که در مبلمان و سایر وسایل پیدا می‌کنید خواهید دید. همه‌چیز در مورد قطعات سفید یا عناصر پاستلی برای ایجاد نوع ظاهری است که می‌خواهید. همه‌چیز در این سبک مانند سبک روستایی است بنابراین همه‌چیز تمایل به داشتن یک سبک عتیقه یا کمی فرسوده دارد. قطعات نباید در اطراف لبه‌ها خیلی خشن باشند چون ممکن است باعث تغییر سبک از شبی شیک به روستیک کامل شود.
تکه‌هایی زنانه و گل‌دار برای وسایلی مانند کمدها و حتی فرش، جلوه‌ی خوبی خواهند داشت. این وسایل به‌جای مواد پلاستیکی یا مصنوعی با مواد طبیعی ساخته می‌شوند. اگر کمی توری روی وسایل باشد، عالی خواهد شد. همچنین اطمینان حاصل کنید که وسایل راحت هستند زیرا این سبک قطعاً در مورد همه‌چیز راحت است.
چرا عالی به نظر می‌رسد؟
اگر می‌خواهید کمی به تاریخ کشور خود بروید بدون اینکه از امروز خود خیلی دور شوید، این سبک را دوست خواهید داشت. این سبک بسیار زیبا به نظر می‌رسد زیرا فضای بیرونی را با برخی جذابیت‌های زنانه و لمس‌های رنگ‌های کم‌رنگ، گل‌ها و موارد دیگر ترکیب می‌کند. قطعاً می‌توانید بیشتر به سمت جنبه زنانه یا بیشتر به سمت روستایی گرایش پیدا کنید تا قسمت مناسبی از این طیف را برای خانه خود به دست آورید و همین امر باعث می‌شود وقتی کاملاً آماده‌باشید و آن را به رخ همه بکشید، عالی به نظر برسد.

 

نوشته قبلی

سبک انتقالی

نوشته بعدی

سبک صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری