محل قرارگیری: کیفیسیا، یونان
معماران: معماری Klab
مساحت: 1600 متر¬مربع
سال ساخت: 2017
عکاس: Mariana Bisti
تولیدکنندگان: Ceasar, Ceasar ceramic
شرح متن توسط معماران ارائه شده است.
سوپرمارکت تانوپوس در حومه شمالی آتن است. این فروشگاه همیشه یک برند عالی سوپرمارکت با انواع زیادی از کالاهای وارداتی پیشرفته بود که بعید به نظر میرسد این کالاها در سایر سوپرمارکتهای آتن یافت شود.ساختمان سوپرمارکت قبل از بازسازی 3 طبقه بود و قدیمی به نظر میرسید. نمای بیرونی نیز منسوخشده بود. کیفیت محصولات هیچ ارتباطی باکیفیت فضا نداشت.بعد از بازسازی، سوپرمارکت با مساحت 1600 مترمربع در دوطبقهی همکف و زیرزمین قرار گرفت. به دلیل اضافه شدن پلهها و سازماندهی مجدد قفسهها، گردش در فضا تغییر کرده است. هر بخش هویت خاص خود را داشت و KLab مبلمان سفارشی را برای آنها طراحی کرد.ارتفاع سقف برای سقف کاذب کافی نبود، بنابراین ما به ایده ایجاد یک ساختار ساده توسط خطوط عمودی پرسپکتیوی که با لامپهای فلورسنت T5 روشن میشوند، رسیدیم که اجازه میدهد تا یک سقف شیبدار تقریباً درخشان با osb بهعنوان پسزمینه قرار گیرد. بهعنوان قطعه مرکزی، سقف کاذب آلومینیومی سوراخدار در بالای منطقه تولید و مناطق فروش فصلی قرار داده شد.سوپرمارکت آنطرف ایستگاه مترو است. ترافیک مشتری با سایر سوپرمارکتهای بزرگ متفاوت است زیرا اکثراً پیاده و بدون ماشین هستند. این امر باعث شد استراتژی متفاوتی از 2 سوپرمارکت دیگری که برای همان برند طراحی کردهایم، ارائه دهیم. غذای تازه را میتوانید در طبقه همکف و مواد غذایی و هر چیز دیگری را در زیرزمین پیدا کنید.ما هرگز رویکرد خود را برای طراحی نما طبق طراحی یک سوپرمارکت در نظر نگرفته بودیم، اما معتقد بودیم که باید داستانی را تعریف کنیم و چیزی جذاب و مشتاقانه طراحی کنیم. خاطره ما از کیفیسیا، در حومه شمالی آتن، منطقهای پر از درختان چنار و خانههای بزرگ قدیمی با سقفهای شیبدار است. با این حساب ما پوسته دوم را از آلومینیوم سوراخدار ایجاد کردهایم که از آن در گونه شناسی بازارهای مواد غذایی استفاده میکند. این سوراخها از تصویری از درختان چنار در کیفیسیا و برش لیزر با اندازههای مختلف برگها حاصل میشود. در طبقه زیرین فرورفته ما روکشهای چوبی و شیشه را در خود جایدادهایم. یک رواق محافظتشده برای ورود به فروشگاه.ازآنجاکه این سوپرمارکت دارای دو نمای متفاوت در دو خیابان است که با یک ساختمان نئوکلاسیک قطع میشود، ما یک استراتژی دوم برای نمای خیابان آندریانو ایجاد کردیم. ازآنجاکه فروشگاه کاملاً در قسمت عقب زمین قرار دارد و پارکینگ محدودی در جلوی آن وجود دارد، فروشگاه تقریباً برای عابران پیاده قابلمشاهده نبود. مداخله ما یک آلاچیق بزرگ فلزی بود تا سوپرمارکت را در سطح خیابان مجدداً معرفی کنیم و سایه بان ها را برای عابرین پیاده که وارد فروشگاه میشوند و همچنین اتومبیلهایی که در زیر آن پارک شدهاند ایجاد کنیم. سقف کلاهفرنگی شکلی ایجاد میشود و با ساختمانهای مجاور و همچنین نمای سوپرمارکت در خیابان دراگومی گفتگو میکند.در فضای داخلی سعی کردیم هویت برندی را که در فروشگاههای دیگر ایجاد کردهایم معرفی کنیم، همچنین متریال جدیدی برای کف ارائه دادیم و انبار شراب را دوباره طراحی کردیم تا متناسب با کف جدید و ابعاد فروشگاه جدید باشد. Osb بیشتر برای محافظت به دیوارهایی تا ارتفاع مشخص استفاده شد. از گوشههای داخل فروشگاه برای مناطق خاص فروش ازجمله نانوایی، منطقه ماهی تازه، پیشخوان گوشت، منطقه شیرینیها و غیره استفاده میشد.تصاویر پروژه