بارگیری صفحه

شونن جانک / استودیو 201

محل قرارگیری: شیبویا، ژاپن
معماران: استودیو 201
مساحت: 103 مترمربع
سال ساخت: 2013
عکاس: Kenta Hasegawa (OFP)
هدف: Yusuke Iguchi(Artist)
هنر دیواری: Chieko Kobayashi(Artist)
ساخت‌وساز: TLP
طبقه: B1
شرح متن توسط معماران ارائه شده است.
این طرح برای فضای داخلی یک فروشگاه لباس قدیمی در امتداد خیابان گربه در محله‌های بیرونی هاراجوکو است. ویژگی این مکان راه‌پله‌ای است که علی‌رغم اینکه یک فروشگاه زیرزمینی است از خیابان خوب به نظر می‌رسد.

این پروژه باید هم درخواست صاحب مغازه برای “فروش کالاها به ژانرها و نسل‌های مختلف” و هم ضرورت “جذب مشتری” به این فروشگاه زیرزمینی را برآورده کند.
در قسمت راه‌پله با بیش از 7 متر ارتفاع، مجبور شدیم شیئی را قرار دهیم تا از خیابان چشم‌نواز باشد.یک شی با ارتفاع 6 متر از مکعب‌های فولادی تقویت‌شده، با ورود به داخل فروشگاه و تبدیل‌شدن به یک مبلمان نمایش کالا، ساخته‌شده است.ما به‌طور خاص هر منطقه را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا تمایز سن/ ژانر بین محصولات به‌شدت احساس شود.
غرفه‌هایی به ابعاد 2 مترمربع برای نمایش محصولات مشابه نصب‌شده‌اند. علاوه برآن، سایر محصولات در فضاهای خارجی بین آن غرفه‌ها نمایش داده می‌شوند.
ما با بستن غرفه‌ها با سقف مثلثی، تغییر سطح داخلی هر غرفه و همچنین تنظیم فاصله بین آن‌ها، استقلال هر منطقه را افزایش دادیم.
با انتخاب تخته سه لا در قسمت بیرونی غرفه‌ها، مقاومت بهتری به سازه دادیم. به‌منظور جبران خلق‌وخوی مشتریان در بین گذرگاه‌ها، ما یکرنگ شفاف در کف انتخاب کردیم که پایان ملات موجود را نشان می‌دهد، یکرنگ سفید برای سقف و دیوارهای فروشگاه و یکرنگ سفید برای دیوار خارجی غرفه‌ها.
ما قصد داشتیم که منطقه بعدی را بتوانید پیش‌بینی کنید و محصولات بین غرفه‌ها و از طریق پنجره‌های نصب‌شده روی آن‌ها قابل‌مشاهده است.
در این فروشگاه محصولات متنوعی از ژانرها و نسل‌های مختلف، افراد مختلفی از پیر تا سنین پایین لایه‌لایه می‌شوند و از یکدیگر عبور می‌کنند.
درحالی‌که هنوز در میان دیگر فروشگاه‌های لباس‌های قدیمی نادر است، ما درصدد تبدیل‌شدن به فروشگاهی هستیم که از بسیاری جهات بدون حاشیه باشد.
تصاویر پروژه

نوشته قبلی

ایفینی / معماری SAKO

نوشته بعدی

اتاق اتصالات JOOOS / X + زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری