بارگیری صفحه

طراحی داخلی CTC مال شاوشینگ / ATAH

محل قرارگیری: شاوشینگ شی، چین
معماران: ATAH
مساحت: 12000 مترمربع
سال ساخت: 2018
عکاس: Shiromio
تولیدکنندگان: Media Facade, Shanghai Yaohui Pikington Glass Group
مشاور پرده دیوار: Baoye Group
کارفرما: دفتر توسعه CTC
شرح متن توسط معماران ارائه شده است.
CTC (مرکز نساجی چین) یک بنای غیرمعمول تجاری است که در اواخر ژوئن 2018 به‌طور رسمی افتتاح‌شده است. این پروژه توسط هشت برج بلند و دو ساختمان فوق‌العاده بلند در حال ساخت احاطه‌شده است. این‌یک مقصد کاملاً جدید برای سرگرمی است که خیابان‌های تجاری، مراکز خرید، آپارتمان¬های خدماتی و ساختمان‌های اداری را باهم ادغام می‌کند.
با تمرکز بر فرهنگ صنایع‌دستی پارچه، استراتژی کلی معماران در دو بعد خرد و کلان انجام می‌شود. به‌طور کلان بر اساس مضمون شهر، آب و نساجی، طرح جامع ارگانیک سازمان‌یافته است. تراکم متفاوت باعث می‌شود که مردم مانند مویرگ‌ها به خیابان تجاری بروند و در میدان غرق‌شده و در مرکز خرید سقوط کنند. ازنظر میکروسکوپی، چندین گره در امتداد قسمت اصلی انتخاب‌شده‌اند تا باظرافت طراحی شوند. این نقاط همچنین الزامات ادغام و تعامل با نمایشگر هنری را به همراه دارند.
پس از اتمام بدنه اصلی ساختمان، دفتر ATAH طراحی داخلی مرکز خرید را رهبری کرد. طرح فضای داخلی مطابق با شکل بازار زیتونی شکل است و قسمت مرکزی مرکز خرید را یک دهلیز بزرگ تشکیل می‌دهد. ساختار سقف مانند لایه‌ای از ابریشم است که در یک اتاق بارنگ روشن تنیده شده است. دو گروه از پل‌های غیر موازی طولانی خطوط تجاری شمال و جنوب را به هم متصل کرده‌اند. چهار گروه پله‌برقی، مشتری‌ها را از زیرزمین به سینما در قسمت مرتفع هدایت می‌کنند.
درمجموع چهار لایه منطقه سقف و زمین را با ارائه بافت نساجی به هم متصل می‌کنند و ویژگی‌های بافت هر لایه با ادغام دستگاه‌های مختلف نقشه‌برداری و سقف تشکیل می‌شود. کناره پل با صفحه ساده آلومینیومی به رنگ روشن پوشانده شده است تا نورها را مخفی کند. در طبقه اول، بافت مرمر دایره‌ای شکل تالار مرکزی مانند چمباتمه در وسط سالن است، اما به نظر ستاره می‌رسد.
این مکان سه‌طبقه مرکز خرید و ضلع شمالی پل آسمان را به هم متصل می‌کند که به دلیل حالت انفجار مورفولوژیکی “چشم جشن” نامیده می‌شود. بهترین نمایش عمومی از میدان مرکزی فضای باز ارائه می‌شود. این مکان همچنین مکانی مقدس برای رویدادهای هنری است. در پاسخ به این فضا، ما تقسیم پانل‌های آلومینیوم سقف را از طریق ماتریس پرسپکتیو متحد کرده و قسمت ابرو را از طریق سقف باریسول روشن می‌کنیم. یک اتصال زیبا از شبکه ستاره‌ای در پایین پل ایجاد شد.
طراحی معماری کل مرکز تجاری CTC توسط تیم طراحی به رهبری معمار Guang Xu همراه با MADA s.p.a.m تکمیل شد. معمار، جریان مداوم بیان پروژه را با محتوای فرهنگی ویژه از خارج به داخل، فراهم می‌کند. این‌یک نمایش فضایی سیال، شیک، با منظر زیبا و با یک مسیر را نشان می‌دهد که صحنه‌ای برای هنر و رویدادها فراهم می‌کند. تصاویر پروژه

 

نوشته قبلی

خط مرکزی جهان / FOS + T.R.O.P + A49 + SDA

نوشته بعدی

پارک تورئو / معماران ناشنوای مادالنو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری