بارگیری صفحه

عینک‌فروشی در بیجا / جورج سوسا سانتوس

محل قرارگیری: بیجا، پرتغال
معماران: جورج سوسا سانتوس
سال ساخت: 2010
عکاس: Fernando Guerra | FG+SG

شرح متن توسط معماران ارائه ‌شده است.
فروشگاه در سه‌طبقه طراحی‌شده است. این طبقات حریم خصوصی را افزایش می‌دهند. در طبقه‌ی اول نمایشگاه اصلی و منطقه فروش و کارگاه قرار دارند. در طبقه‌ی دوم، مناطق نمایشگاهی بیشتری وجود دارد اما مربوط به دفاتر بینایی‌سنجی است. طبقه‌ی سوم فقط برای استفاده‌ی کارمندان می‌باشد.

اهداف اصلی این طرح ایجاد حس وحدت در فضای داخلی فروشگاه و دستیابی به روشی کاملاً جدید برای نمایش عینک بود. این هدف با تعدد آینه‌های گرد در دیوار نمایشگاه مغازه تحقق یافت. این آینه‌ها با داشتن تکیه‌گاهی برای عینک‌ها در یک‌طرف خود، روشی برای بازآفرینی آینه‌های آرایشگاه کلاسیک است. این سیستم حس تعامل با بازدیدکننده را ارتقا می‌بخشد، زیرا می‌تواند با یک چرخش ساده پایه اصلی عینک را به آینه تبدیل کند. در حقیقت، یکی از اصلی‌ترین مشکلات نمایشگاهی فروشگاه‌های عینک، یعنی موقعیت آینه‌ها و ارتباط آن‌ها با نمایشگاه اصلی را برطرف می‌کند.

مجموعه آینه‌های گرد الگویی را تشکیل می‌دهند و در دوطبقه توسعه می‌یابند، تلاقی یک منطقه در طبقه اول و ایجاد یک خلا فضایی در طبقه دوم، حس وحدت را به وجود می‌آورد.

این مفهوم وحدت همچنین با انتخاب متریال، و پرداختن به برخی جزئیات و با طراحی نورپردازی پشتیبانی می‌شود. کف‌پوش چوبی به دیواره پشتیبانی آینه‌ها تبدیل می‌شود، سطح انتخاب‌شده برای مبلمان شامل فضای مختلف نمایشگاه و تصاویر و فضاهای ایجادشده است. سطح انتخاب‌شده برای مبلمان متضاد با چوب است و انعكاس متراكمي را به وجود می‌آورد كه تمام عناصر لازم براي عملكرد فروشگاه را جذب می‌کند.
تصاویر پروژه

نوشته قبلی

ایستگاه زیبایی زالاندو / معماری باتک

نوشته بعدی

عینک فروشی نوااوپتیکا / معماران Tsou

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری