بارگیری صفحه

فروشگاهی زیر ابر طلایی / آتلیه درخت

محل قرارگیری: چائویانگ کو، چین
معماران: آتلیه درخت
مساحت: 32 متر¬مربع
سال ساخت: 2016
عکاس: Shenme Li
طراحی نورپردازی: Honglei Wang
کارفرما: Beijing BoDi Trade Co.,Ltdشرح متن توسط معماران ارائه شده است.
آتلیه درخت یک ابر طلایی را طراحی کرده است که درون جعبه بتنی شناور است، که به‌طور کامل تعدادی از جواهرات برندها را به نمایش می‌گذارد و چشم‌انداز تکان‌دهنده‌ای از فروشگاه مجموعه POPPEE را ایجاد می‌کند.
ایده طراحی از یک پدیده طبیعی شگفت‌انگیز ناشی می‌شود -پرتوهای عضلانی (اثر تیندال)، که رشد منطقی قفسه‌های نمایشگاه را روشن می‌کند و همچنین به نوع اصلی طراحی روشنایی داخلی تبدیل می‌شود.
معمار با نمایش جعبه‌های معلق در هوا، از فضای زمین برای چشم‌انداز صرفه‌جویی می‌کند، که باعث می‌شود کل ساختار داخلی شناور باشد. جعبه‌های آکریلیک مخصوص طراحی‌شده، جاذبه‌های تجاری بسیاری را در خود جای‌داده‌اند، در ارتفاعات مختلف در دید بازدیدکنندگان قرار دارند و بار را از طریق لوله‌های فولاد ضدزنگ طلا با قطر 13 میلی‌متر تحویل می‌دهند.سقف از یک قاب فلزی با قطر 2.5 میلی‌متر تشکیل‌شده و یک ابر هندسی منحصربه‌فرد را شکل می‌دهد. این قاب فلزی ابر طلایی را پر از هوا می‌کند و توسط نور نفوذ می‌کند، ازاین‌رو تناقض جالبی توسط پارادوکس بین طلای سنگین و ابر سبک ایجاد می‌شود که به‌وضوح توسط میله‌های کششی ارائه می‌شود و ابر شناور را به جعبه‌های نمایش پایین متصل می‌کند.
میله‌های کششی فلزی طلایی خطی، همراه با جعبه‌های شفاف، حرکت بازدیدکنندگان را هدایت می‌کنند و فضایی را با یک مرز تار ایجاد می‌کنند. تنش رقابت بین بالا و پایین برای همیشه در POPPEE برطرف می‌شود. این پروژه کوچک داخلی یک تجربه خیره‌کننده از خرید را با صحنه‌های مختلف در هر مرحله ارائه می‌دهد.این پروژه با الهام از تجربه بصری انسان، ارتباط ظریفی بین اشیا طبیعی و محیط مصنوعی ایجاد می‌کند.
با استفاده از ترکیبی از مواد ازجمله شبکه فلزی، لوله فلزی روکش طلا و آکریلیک، مناسب قرار دادن طرح فضایی در ابعاد چهره‌های انسانی و تنظیم تاکتیکی روشنایی، یک محیط نفس‌گیر و جذاب در این فضای کوچک ایجاد می‌شود، که کاملاً عملکرد تجاری POPPEE را برآورده می‌کند. نمایش و بازاریابی.
کاربرد خلاقانه خواص مختلف مواد، نیروی ساختاری نصب فضایی را به‌صورت شاعرانه بیان می‌کند و شفافیت متفاوتی را بر روی هر لایه ایجاد می‌کند، که می‌تواند تجربه محیطی فوق‌العاده‌ای را برای بازدیدکنندگان ورودی به فضا فراهم کند.
تصاویر پروژه

 

نوشته قبلی

فروشگاه مرکزی ChicBus Alipay / معماری LYCS

نوشته بعدی

خیابان اپل رجنت / فاستر + شرکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری