بارگیری صفحه

لانه AMS/ معماران دیالوگ + B+H

محل قرارگیری: ونکوور، کانادا
معماران: معماران دیالوگ + B+H
مساحت: 11700 مترمربع
سال ساخت: 2015
عکاس: Ema Peter
تولیدکنندگان: TAKTL
طراحی داخلی: دیالوگ + معماران B+H
سازه: RJC
مکانیکی: AME
الکتریکی: AES
کد: LMDG
پیمانکار: BIRD construction
مدیریت پروژه: MHPH & UBC Propertiesمعماران دیالوگ و B+ Hبه‌طور مشترک ایده‌های طراحی دانشجویی را در لانه AMS پیاده کردند و معیار آن طراحی عمومی در این مرکز می‌باشد. بازگشت دانش آموزان به UBC هم‌زمان با افتتاح لانه AMS که یک ساختمان اتحادیه دانشجویی با مساحت 250000 فوت مربع می‌باشد، پیش‌بینی‌شده است.ساختمان 5 طبقه 107 میلیون دلاری اتحادیه دانشجویی طراحی‌شده توسط معماران دیالوگ و B+ H بودجه خود را از دانشجویان دریافت کرد و درنتیجه یک فرایند طراحی منحصربه‌فرد ایجاد شد که اتحادیه نقش مشتری را به عهده گرفت و تعامل دانش آموزان به‌عنوان عامل اصلی ایجاد شد. نتیجه این فرایند همکاری مشترک یک مرکز پایدار، دموکراتیک و مرکز دانشگاه است که به‌عنوان شاهدی برای زندگی دانشجویی و تعامل در عین ایجاد استانداردی جدید برای طراحی نهادی معاصر است.
دانش آموزان از سراسر جهان در UBC شرکت می‌کنند. برای ما بسیار مهم بود که فضای ساخته‌شده معنی‌دار و راحت باشد. فضایی که باعث ایجاد حس مکان برای دانشجویان شود و از طریق طراحی، کیفیت زندگی در دانشگاه را بهبود بخشد.
ما به این طراحی معماری افتخار می‌کنیم. این‌یک طراحی معاصر است و دانشجویان آن را دوست دارند. امید ما این است که لانه AMS به معیاری برای آنچه می‌توان از طریق همکاری نوآورانه به دست آورد، تبدیل شود.از طریق یک مسابقه طراحی دانشجویی مستقل از دانشگاه، معماران دیالوگ و B+H بر اساس تجربه جمعی خود در ارائه طرح‌های جامعه‌محور به‌عنوان تیم برنده انتخاب شدند. تعامل با دانشجویان از طریق رسانه‌های اجتماعی، یوتیوب و تبلیغات فعال به‌منظور بررسی کامل روند طراحی لازم بود.علاوه بر این، دیالوگ و B+H میزبان هجده کارگاه آموزشی مشترک بودند تا بستری مداوم برای دانشجویان فراهم کنند تا اهداف و دیدگاه جمعی خود را برای سایت بیان کنند. با پرورش یک‌روند شفاف و جذاب، یک اتاقک شیشه‌ای پاپ آپ، “مکعب طراحی”، در ساختمان قدیمی اتحادیه دانشجویی احداث شد که امکان برقراری ارتباط آزاد و همفکری دانش آموزان را در طی روند 4 ساله فراهم می‌کرد.از ویژگی‌های پایداری ساختمان می‌توان به سیستم روکش‌کاری با عملکرد بالا و شیشه سه جداره برای اطمینان از مصرف کم انرژی و استفاده از SUB در بخشی از ساختمان اشاره کرد. سقف خورشیدی با کارایی بالا باعث تولید انرژی و گرما و همچنین خنک‌کننده می‌شود.برای افزایش پایداری اقتصادی، این سایت چندمنظوره تعداد بی‌شماری از عملکردها را از اتاق‌های باشگاه دانشجویی، غذا و نوشیدنی، خرده‌فروشی، مهدکودک، اتاق جلسات، یک دیوار کوهنوردی 3 طبقه داخلی و یک فضای رویداد چندمنظوره در خود جای‌داده است. بخش شراب خوری و غذاخوری که توسط دانشجویان اداره می‌شود، یکی از منابع درآمد اصلی اتحادیه، حتی از محصولاتی که مستقیماً در پشت‌بام سبز ساختمان رشد کرده‌اند، استفاده می‌کند.اطمینان از ضدآب بودن آن در اولویت خواهد بود و بسیاری از جنبه‌های طراحی دستگاه‌های متحرک، قابل تنظیم و بازسازی است، تا امکان انعطاف‌پذیری را برای پاسخ به تغییرات کوتاه‌مدت (ساعت‌ها، روزها، ماه‌ها و غیره) فراهم کند. مواد بادوام امکان سازگاری را در بازه‌های زمانی طولانی‌تر فراهم می‌کنند. ترکیب ماهرانه این دو، توانایی قوی و هوشمندانه‌ای را برای پاسخگویی به چالش‌های طراحی برای آینده‌های غیرقابل شناخت فراهم می‌کند.ازنظر پایداری اجتماعی و ایجاد حس تمایز از مکان، سایت لانه AMS برای پاسخگویی به طرح برنامه دانشگاه به‌صورت استراتژیک برنامه‌ریزی‌شده و برای ادغام گره موجود و نمادین در دانشگاه UBC طراحی‌شده است. جنگل‌های غنی و متریال گرم فضای داخلی را تعریف می‌کنند، درحالی‌که طرح در یک “آگورا” کلاسیک متمرکزشده است و به‌عنوان نقطه عطفی برای روند طراحی دموکراتیک ساختمان است.
تصاویر پروژه

نوشته قبلی

رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

نوشته بعدی

مرکز فعالیت دانشجویی / همکاران Overland + معماران WTW

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری