بارگیری صفحه

مرکز تفریحی اسکینا علیا / معماری همسورث

محل قرارگیری: هازلتون، کانادا
معماران: معماری همسورث
مساحت: 55000 مترمربع
سال ساخت: 2019
عکاس: Ema Pete
گروه طراحی: ohn Hemsworth, Dean Shwedyk
کارفرما: Regional District of Kitimat-Stikine
مهندس سازه: Equilibrium Consulting
مهندس مکانیک: MCW Consultants Ltd
مهندس الکترونیک: NRS Engineering Ltd
مهندس سردسازی: JS Refrigeration Engineering Inc.
پیمانکار: Yellowridge Construction Ltd

شرح متن توسط معماران ارائه‌ شده است.
بین رودخانه اسکینا و کوه روشه دو بول در استان بریتیش کلمبیای کانادا واقع‌شده است، جامعه دورافتاده شمال غربی هازلتون مدت‌هاست که به‌عنوان یک مرکز اجتماعی مهم برای بسیاری از جوامع اطراف عمل می‌کند.

با کمترین امکانات اجتماعی، تعطیلی اخیر عرصه شهر که بیش از چهار دهه در قلب جامعه بود، ضربه‌ای ویرانگر به منطقه بود. مرکز جدید تفریحی اسکینا علیا گواهی بر تعهد قهرمانانه کل جامعه برای تقویت ساختار اجتماعی منطقه است که با ازکارافتادن عرصه قدیمی در معرض خطر قرار گرفت.

“این ساختمان حاصل تلاش همه مردم محلی است” مرکز تفریحی یک زمین‌یخ با جایگاه 500 تماشاگر، یک سالن ورزشی بزرگ و مرکز تناسب‌اندام، اتاق‌های رختکن و یک‌خانه دارد. اتاق اجتماع چشم‌اندازی به داخل سالن پیاده‌روی و سالن ورزشی برای رویدادهای اجتماعی دارد.

تأسیسات جدید بیان‌کننده‌ی افتخار جمعی است و نشان‌دهنده ارزش‌ها و تخصص جامعه‌ای است که در خدمت آن است. این ساختمان در ابتدا به‌عنوان نمونه اولیه برای جوامع دوردست که با شرایط مشابهی در سراسر کشور روبرو هستند، در نظر گرفته شد که کاربرد همه‌کاره و ابتکاری محصولات چوبی را نشان می‌دهد. تمام محصولات چوبی مورداستفاده در این پروژه به‌صورت محلی برداشت و در بریتیش کلمبیا تولیدشده است. طراحی نوآورانه سازه گلولام یک فضای واضح و طولانی روی پیست یخ فراهم می‌کند و هم‌زمان با سقف و دیوارهای پیش‌ساخته برای ایجاد فضایی گرم و جذاب کار می‌کند.


این صفحات پیش‌ساخته با استفاده از نیروی کار محلی در محل ساخته‌شده‌اند درحالی‌که سازه گلولام در کارخانه‌ای در جنوب شرقی بریتیش کلمبیا تولیدشده است. این متدولوژی ساخت در مقایسه با ساختمان معمولی‌تر و دارای قاب فولادی، علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن، فرصتی را برای حمایت از اقتصاد محلی فراهم کرد، آموزش معاملات را ارائه داد و برنامه ساخت را به‌طور چشمگیری کاهش داد.

“ساختن ساختمانی از چوب که محلی باشد، تصمیم بسیار خوبی از سوی کمیته برنامه‌ریزی بود زیرا این امر همچنین به ما امکان استفاده از پیمانکاران محلی و کارگران محلی را داد.” تریسی وودز، مشاور ارشد انتخاب‌شده، گیتانماکس
تصاویر پروژه

نوشته قبلی

مسجد الاصلاح / معماران فرم ورکز

نوشته بعدی

سالن ورزشی تناسب‌اندام الهام خاص / معماری الحمیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری