بارگیری صفحه

مرکز خرید پیواور دکین / استودیو هشت

محل قرارگیری: چین
معماران: odd
مساحت: 38 مترمربع
سال ساخت: 2019
عکاس: Ruijing Photo

شرح متن توسط معماران ارائه شده است.
با تفاوت چشمگیر جواهرات طلای سنتی چینی، YǏN ، یک برند مستقل جواهرات خوب در چین است که محصولات خود را به‌صورت مینیمال و ظریف طراحی می‌کند. این برند به زیبایی طراحی آن‌ها که ایجاد خال‌کوبی طلا است، عمیقاً با مالک هم ازنظر جسمی و هم ازنظر روانی، پایبند است.
این فروشگاه یک بوتیک مفهومی به‌عنوان کشف زیبایی‌شناختی از مفهوم مینیمالیستی و مفهوم طراحی در نظر گرفته می‌شود. به‌منظور ارائه و نمایش حداكثر اين جواهرات، سرانجام تصميم گرفته شد كه محصولات در يك “سرزمين عجايب” در زير “درياي ابرها” قرار داده شود.تک‌تک جواهرات YǏN یک داستان نمادین است. با توجه بیشتر به کیفیت و روشنایی فضا، ما فضای نمایشی را در زیر “ابرها” طراحی کردیم تا فرصتی برای جواهرات فراهم کنیم تا داستان‌های منحصربه‌فرد خود را که در پشت خود پنهان‌شده‌اند، روایت کنند. هنگام سرگردانی در میان ابرها، داستان طراحی پشت سر و زیبایی طلایی آن‌ها را کشف می‌کنیم.

این سایت بزرگ نیست و طول آن حدود 10.6 متر و عرض آن 3.5 متر است. مقیاس، محدودیتی برای تخیل ما نبود. با استعاره از طول 10.6 متری به آسمان، پارچه‌ای با سطح نرم با متراژ بالا که بدون شکست کشیده شده است، مرز فضا را محو می‌کند. در همین حال، سقف برای هضم اختلاف سفتی سازه، موج‌دار طراحی‌شده است.
سنگ مصنوعی از خارج از کشور سفارش داده‌شده و غرفه‌های جواهرات را به‌صورت یک تصویر ابر شناور مداوم ارائه کرده است، که نه‌تنها فضا را برجسته می‌کند بلکه نرمی و سفتی را نیز یکپارچه می‌کند. با یک‌شکل خطی نرم و ملایم، غرفه سفید قادر است به‌آرامی توجه مشتری را جلب کرده و آن‌ها را به سمت محصولات راهنمایی کند. پایه‌ی طلایی سایه‌ی ابرهاست.

نوری که در این فضا استفاده می‌شود، روشنایی را نه به‌طور پراکنده و بی‌حرکت، بلکه به شکلی متناسب و پویا مانند اثر Tyndall در کل فضا به ارمغان آورده است. این فضا یک داستان گویا و همچنین یک گالری کوچک از جواهرات طلا است.

تصاویر پروژه

نوشته قبلی

بوتیک جواهرات KOPI / معماری NOKE

نوشته بعدی

فروشگاه جواهرات Ríos / معماران ALMA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری