بارگیری صفحه

مسجد الاصلاح / معماران فرم ورکز

محل قرارگیری: سنگاپور
معماران: معماران فرم ورکز
مساحت: 3700 مترمربع
عکاس: Fabian Ong, Albert Lim
مدیر پروژه: CPG Construction Professionals
مهندس C&S: AECOM Singapore
پروژه آماری: پروژه یوکسک
معمار منظر: Salad Dressing , Kosin
نقشه بردار: مشاوران بین المللی سوربانا
سازنده: GTMS

شرح متن توسط معماران ارائه‌ شده است.
در شهر جدید پر جمعیت پونگگل در سنگاپور، مسجد 3700 متر مربعی الاصلاح برای خدمت به جامعه مسلمان محلی با حداکثر ظرفیت 4500 نفر در نظر گرفته شده است.

ما به دنبال مفهوم “مسجد باز” هستیم. مسجد جدید به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از جامعه پونگگل، آرزو دارد که الگویی از گشودگی و بازتاب دهنده آرمانهای اسلامی معاصر در سنگاپور باشد. ایده گشودگی فراتر از تظاهرات رسمی تخلخل بصری، دسترسی و گشودگی اقلیمی تا پذیرش نیازهای مختلف در جامعه مسلمان بود. در سطح جامعه هدف، بیشتر پرداختن به نقش مسجد برای ارتقا درک دینی بود.

این جاه طلبی برای گشودگی با توجه به محوطه تنگ و مجاورت آن با آپارتمان های همسایه چالش های بسیاری ایجاد کرده است. تخلخل جسمی امکان ارتباط بصری با محله را فراهم می کند و زمینه مکانی آن را فراتر از مرز خود گسترش می دهد و مسائل مربوط به حرمت و آستانه مورد انتظار برای یک مسجد را ایجاد می کند. از نظر آب و هوایی، تخلخل از مزایای تهویه و روشنایی روز بهره می برد اما چالش های محافظت در برابر باران موسمی را به همراه دارد.

پلان باز
ما یک پلان باز و حجیم را در یک طبقه همکف با کمی ارتفاع برای اسکان نمازخانه اصلی پیشنهاد می دهیم. فضای نماز در برابر هوا توسط یک تاج سقفی دو طرفه که کل ردپای قابل ساخت را اشغال می کند، مانند یک سقف بزرگ محافظت می شود. بدون دیوارهای مرزی و دیوار محصور مینیموم، تالار عبادت از هر طرف از نظر بصری و جسمی قابل دسترسی است.

میدان عمومی بالا رفته
این عرشه مرتفع منظره که با یک سری تراس به منظره ای زیبا از خیابان پیوند خورده است، به یک میدان عمومی تبدیل می شود که در آن 3 قسمت مجزا نمازخانه اصلی، مرکز آموزش اسلامی و مدیریت واقع شده است. به همین ترتیب، خود را به عنوان منطقه ای برای رویدادها و فعالیت هایی که در سه عملکرد فعالیت می کنند و همچنین فضاهای گسترده نماز مورد استفاده قرار می دهد.

3 قسمت
در مقیاس شهری، استراتژی انبوه سازی به دنبال ایجاد تخلخل و مقیاس انسانی بیشتر است. نمای صفحه نمایش عربی 3 بلوک به گونه ای متفاوت بیان می شود که با نیازهای مختلف برنامه ای و پاسخ های آب و هوایی مطابقت دارد. اما در مجموع، بلوک های موجود در سلختمان در حالی که روح جامعه را پذیرفته اند حضوری با وقار و متعالی از خود نشان می دهند.

تصاویر پروژه

نوشته قبلی

مسجد یاسامکنت / طرح معماری + علی عثمان اوزتورک

نوشته بعدی

مرکز تفریحی اسکینا علیا / معماری همسورث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری