بارگیری صفحه

ویلای تپه‌های سانتیگو/ استودیو ساکس (Studio Saxe)

محل قرارگیری: ساحل سانتا ترزا، کاستا ریکا
معماران: استودیو ساکس (Studio Saxe)
مساحت: 400 مترمربع
سال ساخت: 2020
عکاس: Andres Garcia Lachner
مدیر طراحی: Benjamin G. Saxe
کارفرما: شرکای ویلای تپه‌های سانتیگو
سازنده: Sebastian Patenaude
مهندس سازه: Guidi Estructurales
مهندس برق: CIEM

سقف بال مانند آن، یک ویلای سفید رویایی در جنگل کاستاریکا به وجود آورده است. استودیو ساکس مامور طراحی ویلا در بالای تپه‌های سانتیاگو در سانتا ترزا، کاستاریکا شد. هدف اصلی نه‌تنها فراهم آوردن ارتباط ساکنان آن با محیط جنگل، بلکه ایجاد رابطه‌ای صمیمی با منظره‌ای شگفت‌انگیز از خط ساحلی است که ساکنان آن را به درک عمیق‌تری از دنیای طبیعی وادار می‌کند.

کانسپت: استودیو ساکس تصمیم گرفت یک سقف بزرگ ایجاد کند که زیر آن مجموعه‌ای از اتاق‌خواب‌ها و فضاهای زندگی باشد که همه آن‌ها به کناره‌ها برگردانده می‌شوند تا با چشم‌اندازهای برجسته روبرو شوند. فضاهای میان بافتی در حجم شکاف‌هایی ایجاد می‌کنند که در هنگام حرکت در محل سکونت، باعث ایجاد ارتباط عمیق‌تری با محیط طبیعی می‌شوند.

طراحی: هر فضایی در خانه برای دیدن اقیانوس زاویه‌دار شده است، و این پیچش یک رابطه هندسی بین خطوط سقف و فضاهایی که به عنصر اصلی طراحی تبدیل‌شده‌اند، ایجاد می‌کند که هر دو نیاز به ایجاد برآمدگی‌های بزرگ (برای کنترل آب‌وهوا و راحتی) دارند که ارتباطی عمیق بین منظره و فضا را به وجود آورد. این خانه سفید در جنگل مانند یک بوم عمل می‌کند به‌طوری‌که نور صبح و غروب آفتاب بر روی سطوح آن منعکس می‌شود و مجموعه‌ای از رنگ‌های متفاوت را در طول روز ایجاد می‌کند. همچنین سطوح زاویه‌دار امکان بازتاب سایه‌ها و بافت‌های طبیعت را در فضاهای میان بافتی موجود بین فضاهای زندگی فراهم می‌کند.سازه: به دلیل دور بودن از موقعیت مکانی و دسترسی دشوار ، استودیو ساکس تصمیم گرفت یک قاب فولادی سبک ایجاد کند که به‌صورت پیش‌ساخته و خارج از سایت ساخته شود و به‌سرعت قابل مونتاژ باشد. این نه‌تنها کیفیت ساخت را در یک مکان بسیار دور تضمین می‌کند، بلکه باعث می‌شود روند ساخت بسیار آسان شود و مداخله در سایت بسیار کم باشد و درحالی‌که فضای باز بزرگی ایجاد می‌کند، هم‌زمان توسط یک سقف بزرگ که توسط تیرهای فولادی “I” نگهداری می‌شود محافظت شود.پایداری: ما در استودیو ساکس معتقدیم که طراحی متناسب با طبیعت باید اولین کانون پایداری باشد، بنابراین این ویلا با جهت‌گیری مناسب برای استفاده از بادهای غالب برای خنک‌سازی طراحی‌شده است. همچنین، پیش‌آمدگی‌های بلند در برابر حساسیت به خورشید و باران در بحرانی‌ترین قسمت‌های روز باعث ایجاد آسایش بدون استفاده از انرژی می‌شوند. یکی از دلایل استفاده از روش پیش‌ساخته این بود که در هنگام اجرای ویلا دخالت کمتری در سایت داشته باشیم. سقف گسترده نیز به‌عنوان ابزاری برای جمع‌آوری آب و تولید انرژی طراحی شد.تصاویر پروژه

نوشته قبلی

ویلای ماه کامل/ فاستر و همکاران

نوشته بعدی

ویلای بلندپرواز/ دفتر معماری مهیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری