بارگیری صفحه

ویلای ماه کامل/ فاستر و همکاران

محل قرارگیری: موغلا، ترکیه
معماران: فاستر و همکاران
مساحت: 1668 مترمربع
سال ساخت: 2019
عکاس: /Nigel Young فاستر و همکاران
تولیدکنندگان: Blumer Lehmann, Vitrocsa
شرح متن توسط معماران ارائه‌شده است.
در ویلای خصوصی ماه کامل که در امتداد ساحل دریای اژه در استان موغلا در جنوب غربی ترکیه واقع‌شده است، اولویت طراحی قرار دادن مناظر خارق‌العاده دریا، در میان محیط ناهموار و طبیعی است. این سایت از شمال با جاده منحنی که منجر به تخلیه ویلا می‌شود قابل‌دسترسی است. این طرح از خطوط طبیعی سایت برای ایجاد ساختمانی کم ارتفاع استفاده می‌کند که به نظر می‌رسد به‌عنوان یک ساختار در حال نزدیک شدن به یک طبقه است. این خانه در یک باغ زیبای مدیترانه‌ای تعبیه‌شده است که تجربه‌ای چند حسی با گیاهان معطر مانند آویشن و اسطوخودوس در کنار کاشت غنی فصلی و درختان زیتون بالغ را ارائه می‌دهد. ورودی اصلی شمارا مستقیماً به قلب ویلا با فضاهای خانوادگی خصوصی به ضلع شرقی منتقل می‌کند. جهت هماهنگی بیشتر با خطوط سایت، مناطق عمومی و غذاخوری با چشم‌انداز استثنایی از غروب خورشید از دریای اژه در غرب قرارگرفته است.

گشت‌وگذار از ویلا از راه “مات به شفاف” انجام می‌شود، که در کل منعکس‌کننده سطوح مختلف حریم خصوصی است و طراحی درهای بزرگ شیشه‌ای در امتداد نما که کاملاً به عقب کشیده می‌شوند و جریان کاملاً بدون مانعی بین فضای داخلی و خارجی ایجاد می‌کنند، به دنبال محو مرزهای بین زندگی و خارج از خانه است.این خانه از سقف چوبی با ساختاری موج‌دار و دست‌ساز ساخته‌شده است که با همکاری با شرکت سوئیسی Blumer Lehmann طراحی‌شده است. ساختار پیش‌ساخته و مهندسی دقیق در مقایسه با سقف بتونی معمولی، کربن کمتری دارد. تیرهای سازه‌ای بلوط محکم بر روی ستون‌های فولادی قرار می‌گیرند و از یک کانکس بزرگ 7.5 متری پشتیبانی می‌کنند، همچنین فضاهای سایه‌دار بیرونی و حیاط‌های سایه‌دار خنک را ارائه می‌دهند.پله اصلی که دوطبقه را به هم متصل می‌کند از سنگ‌آهک جامد پرتغالی ساخته‌شده است و از طریق کابل‌های پس کشیده که از داخل سنگ عبور می‌کنند پشتیبانی می‌شود و هیچ تکیه‌گاه قابل‌مشاهده دیگری دیده نمی‌شود. با حفظ خلوص راه‌پله و ارائه احساس سبکی، نرده‌ها از لوله‌های نازک شیشه‌ای ساخته‌شده‌اند و دارای یک نرده دستی هستند که در محل خم‌شده و شکل‌گرفته است.
بامهارت بالای طراحی بازتاب سطوح، هر عنصر برای پاسخگویی به نیازهای خاص مشتری طراحی‌شده است، از درهای چوبی جامد منبت‌کاری شده تا کاشی‌های سرامیکی و حوضچه‌های سفارشی حمام. اتاقی کوچک‌تر در نزدیکی ساحل وجود دارد که دارای دیوارهای سنگی طبیعی، باغ‌های زیتون، میزهای چوبی و تختخواب بامبو است.

با الهام از محیط اطراف ویلا، پالت متریال داخلی از مواد طبیعی همچون سنگ، چوب و برنز تشکیل‌شده است و دارای انواع مختلفی از رنگ‌های قهوه‌ای گرم و خاکستری است که در کل حاشیه صخره‌ای و سواحل شنی سایت یافت می‌شود. انتخاب مبلمان چوبی بلوط و چرم، احساس آرامش و زیبایی را در کنار ساحل فراهم می‌کند.
تصاویر پروژه

نوشته قبلی

بیمارستان بندیگو/ توماس هانلی نقره‌ای + بیتس هوشمند

نوشته بعدی

ویلای تپه‌های سانتیگو/ استودیو ساکس (Studio Saxe)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری