بارگیری صفحه

کلیکو / طراحی ماکوتو یاماگوچی

محل قرارگیری: شیبویا، ژاپن
معماران: طراحی ماکوتو یاماگوچی
مساحت: 125 مترمربع
سال ساخت: 2009
عکاس: کنیچی سوزوکی
طراحی نورپردازی: وی، مایومی کوندو


“کلیکو” یک آرایشگاه واقع در دایکانیاما، یکی از مناطق بسیار معروف در توکیو است، که در یک فضای جذاب در زیرزمین یک ساختمان تجاری با نورگیر، در سال 1983 ساخته‌شده است و بسیاری از مستأجران قبلی را دیده است. هنگامی‌که برای اولین بار به سایت مراجعه کردیم، این سایت در وضعیت کاملاً محروم بود. حتی اگر اساساً چیدمان داخلی به همان صورت باقی‌مانده بود، آثار زیادی توسط سرنشینان قبلی در کف و دیوارها وجود داشت، یک دیوار ملاط تخت در کنار دیوار بلوک بتنی ناتمام، و تعداد زیادی فرورفتگی و بیرون‌زدگی با اندازه‌های مختلف در کف بتنی وجود داشت.

ما تصمیم گرفتیم این جزئیات بافت را دست‌نخورده باقی بگذاریم و آن‌ها را در طراحی سالن جدید بگنجانیم، بنابراین دیوارها را بارنگ سفیدرنگ کردیم و فرورفتگی‌های اندازه‌های مختلف را با ملاط پر کردیم.

به‌عنوان‌مثال، با نگاهی به دیوار سفید که از سقف به سمت پایین امتداد دارد، می‌توانید یک شیب کامل از بافت‌های مختلف را مشاهده کنید: سطح یک بلوک بتنی به‌تدریج به یک سطح مملو از سوراخ‌هایی تبدیل می‌شود که احتمالاً هنگام جدا شدن ظاهرشده‌اند، که سپس به صفحه‌ای کاملاً صاف و یکدست تقسیم می‌شود و در انتها به‌صورت یک سطح کاملاً صاف خاتمه می‌یابد.
پس‌ازآنکه فرورفتگی‌های کف را با ملات پر کردیم تا صاف شود، الگویی شبیه به نقشه پدید آمد، چیزی که ما آن را “نقشه زمان” می‌نامیم. طراحی کلیکو بر اساس این آثار “زمان” گذشته است، آثاری از تجسم قبلی این ساختمان که به آن‌ها روحیه تازه‌ای داده‌شده است.
تصاویر پروژه

نوشته قبلی

خلاقیت بلو / استودیو فست

نوشته بعدی

خانه مادری / استودیو مگالدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری