بارگیری صفحه

کودکستان اسلادرنو/ معماران رولند بالدی

محل قرارگیری: شولدرن، ایتالیا
معماران: رولند بالدی (Roland Baldi architects)
مساحت: 1000 مترمربع
سال ساخت: 2018
عکاس: اسکار دا ریز (Oskar Da Riz)
تولیدکنندگان: Arper ، Hella ، Kemmlit ، Object Carpet ، XAL ، Capatec ، Dietiker ، Flexa ، KONE ، Naturatherm ، NordTex ، Optigrün ، Siniat ، Stokke
گروه طراحی: Arch. Harald Kofler, Arch. Sila Giriftinoglu, Arch. Elena Casati, Arch. Carlo Scolari
کارفرما: شهرداری اسلادرنو
مهندس سازه: مهندس Andreas Erlacher
مهندس مکانیک: Energytech
مهندس برق: مهندس Reinhard Thaler
آکوستیک: Euroakustik
تعدیل‌کننده‌ی ایمنی: مهندس Giovanni Carlini


شرح متن توسط معماران ارائه‌شده است.
شهرداری اسلادرنو در دره‌ای در تیرول جنوبی واقع‌شده است که ایتالیا، اتریش و سوئیس را به هم متصل می‌کند، جایی که چشم‌انداز و توسعه پایدار باکیفیت بالای زندگی و توجه ویژه به معماری ترکیب‌شده است.

این پروژه نتیجه یک مسابقه معماری است که در سال 2011 برنده شد. هدف این بود که یک کودکستان جدید با سه گروه اتاق و مناطق عملکردی مرتبط طراحی کنیم. در اولین مراحل طراحی معماری، توجه ویژه‌ای به ایجاد ساختمانی با خطوط واضح و عناصر قابل‌شناسایی که با بافت موجود در مرکز روستای اسلادرنو هماهنگ باشد، شد. ایده طراحی این بود که به معماری شکل نمادین یک‌خانه داده شود تا محیطی دوستانه و آشنا برای کودکان ایجاد کند.


کودکستان جدید بین دبستان و فرهنگسرا به‌جای مهدکودک قدیمی واقع‌شده است و به‌طور طبیعی در مرکز روستای موجود قرار می‌گیرد. دسترسی به کودکستان از طریق یک میدان عمومی روبروی ساختمان می‌باشد که بخشی از محل عابر پیاده است.

در مهدکودک اسلادرنو، معماران رولند بالدی ساختاری چوبی دوستدار کودک و پایدار با سقف شیروانی، نمای گچ کاری شده و پنجره‌های قابل‌توجهی در اندازه‌های مختلف، با طرح و ابعاد مبهوت خود، طراحی یک کودک را به یاد می‌آورند. در داخل، همه‌ی اتاق‌ها از طریق یک سالن مجلل بزرگ، که همچنین یک مرکز تفریحی و سرگرمی و فضای بازی است، به هم دسترسی پیدا می‌کنند. اتاق‌های گروه رو به جنوب، به سمت مناطق بازی و تفریحی در باغ است. مبلمان چوبی سفارشی مانند چهارپایه، میز و کمد به همراه رنگ‌هایی که به‌صورت عمدی استفاده‌شده‌اند، احساس امنیت را به شما منتقل می‌کنند. در طبقه فوقانی، سقف شیروانی باعث به وجود آمدن اتاق‌های مختلف با ارتفاع متفاوت شده است.ازنظر فنی، کل ساختمان به‌عنوان یک سازه چوبی ساخته‌شده است. استفاده از چوب در برش¬های قابل‌توجه ورودی‌ها و پنجره‌ها تکرار می‌شود، که به نمای خود ویژگی می‌بخشد، و قسمت‌های باقیمانده گچ کاری شده‌اند.در فضاهای داخلی، تناوب بین چوب و سطوح گچ‌بری همچنان ادامه دارد، درحالی‌که چوب به‌وضوح به شکل درب، سقف‌های پوشیده از چوب و مبلمان چوبیثابت غالب است. علاوه بر این، یک طرح رنگ متفاوت، مناطق مختلف را از هم متمایز می‌کند.
به‌منظور افزایش پایداری، ساختمان با یک سقف سبز پوشانده شده و طبق استانداردهای “Klimahouse A” ساخته‌شده است.

نوشته قبلی

متریال ممبران یا وکیوم

نوشته بعدی

شش بخش/ استودیو لینک آرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری