بارگیری صفحه

سبک سنتی

سبک طراحی داخلی سنتی از انواع مختلفی از سبک‌های قدیمی اروپایی نشأت می‌گیرد و اکنون همه باهم “سنتی” خوانده می‌شوند. عناصر این طرح عبارت‌اند از:
• بازتاب دکوراسیون کلاسیک اروپا،
• قالب‌ریزی و سازه‌های پیچیده و تخته‌های چوبی،
• کابینت داخلی
• وسایل زیبا و عتیقه،
• مبلمان جفت و لوازم جانبی،
• پالت خنثی با رنگ‌های زنده برای مبلمان و وسایل تأکیدی،
• منسوجات گران‌قیمت مانند ابریشم، مخمل، ترمه یا پارچه‌های راحت مانند پنبه یا ملافه
• الگوهای پیچیده کاشی و چوب
راهنمای سبک دکوراسیون منزل سنتی ما شامل یک گالری عکس گسترده است که شامل تمام اتاق‌های خانه است.
طراحان داخلی سنتی کسانی هستند که به‌شدت تحت تأثیر تزئینات قدیمی اروپایی قرارگرفته‌اند و به‌ویژه در قرن 18 و 19 از محبوبیت برخوردار شده‌اند. آن‌ها از مبلمان و وسایل سنگین بزرگ استفاده می‌کنند که هنوز هم بسیار شیک و ظریف هستند.
این نوع طراحی داخلی مناسب کسانی است که عاشق دکوراسیون و سبک‌هایی هستند که سابقه غنی درگذشته خوددارند، به‌عنوان‌مثال، وسایل هنری کلاسیک، عناصر عتیقه و اشیا متقارن.
برخی از عناصر کلیدی یا ویژگی‌های طراحی‌های داخلی سنتی شامل بدنه‌های غنی، چوب‌های تیره و رنگ‌های پیچیده است. بارزترین ویژگی این است که دیوارها اغلب با رنگ‌های خنثی رنگ‌آمیزی می‌شوند تا مبلمان و عناصر تزئینی برجسته شوند. “سنت‌گرایان” همچنین دوست دارند جزئیات معماری پیچیده‌ای مانند تخته‌های چوب، سقف‌های قهوه‌ای، کابینت داخلی و غیره را ایجاد کند.
یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مربوط به طراحی داخلی سنتی “تقارن” است که به این معنی است که همه‌چیز از مبل گرفته تا لامپ و لوازم جانبی باید جفت باشد. ایده اساسی در پشت این امر وجود فضایی متعادل و متمرکز بر یک نقطه کانونی است که معمولاً تلویزیون، یک عنصر هنری تزئینی یا شومینه است.
اتاق‌های نشیمن:
1- این اتاق نشیمن سنتی دارای یک سقف سفید بلند است که در تضاد سختی با تخته‌های چوبی کف می‌باشد. کف با یک فرش روشن تکمیل می‌شود و مبلمان راحتی مخملی به رنگ سبز آبی رو به روی مبل بژ و پنجره‌ای بلند در پشت آن قرار دارد.

2- این اتاق نشیمن زیبا دارای دو مبل با کوسن بژ است که در کنار شومینه سفید قرار دارند و بالای آن‌یک نقاشی رنگارنگ قرارگرفته است. در کنار این شومینه نیز پنجره‌های بلندی قرارگرفته‌اند که نور طبیعی را به همراه دارند.
3- این‌یک اتاق نشیمن بزرگ است که یک مبل یک‌تکه خاکستری بزرگ به شکل L رو به شومینه زیبا دارد که بالای آن‌یک نقاشی دیواری رنگارنگ نصب‌شده است.

4- این اتاق نشیمن دوست‌داشتنی دارای سقفی بلند با تیرهای چوبی نمایان و لوستری بالای میز چوبی قهوه‌ای است که با مبل یک‌تکه‌ی L شکل و شومینه سنگی ست شده است.

5- شومینه این اتاق نشیمن دارای بالاپوش زیبایی است که روی آن دو لامپ و یک تابلوی نقاشی نصب‌شده است که روی دیوار سفید احاطه‌شده توسط دیوارهای سبز روشن نصب‌شده است.
آشپزخانه:
1- این آشپزخانه سنتی دارای کاشی‌های کف طرح دار سبز پاستلی است که در تضاد با کابینت‌ها و کشوهای شیکر چوبی سفید است و با دیوارها و سقف سفید و قفسه‌ای که بالای جزیره آشپزخانه سفید آویزان است، مخلوط می‌شوند.

2- این آشپزخانه جذاب، کابینت سفید، لوازم استیل ضدزنگ و جزیره مرمری در وسط خود را با صندلی‌های پیشخوان شیشه‌ای و یک جفت آویز در قفس به نمایش می‌گذارد. همه این‌ها با کف‌پوش جذاب چوبی تکمیل می‌شوند.

3- این آشپزخانه گالی مجهز به لوازم استیل ضدزنگ، یک جزیره میانی مرمر، و یک سینک ظرف‌شویی دوقلو است که با یک شیر آب کله غازی جفت شده است. در بالای جزیره باریک آشپزخانه یک لوستر پیچیده قرار دارد.

4- این آشپزخانه دارای یک کف‌پوش چوبی است که در تضاد با جزیره چوبی خاکستری روشن است که در کنار آن‌یک نیمکت دارد. این‌ها همه با چراغ‌های آویز زرق‌وبرق دار یک درخشش گرم ایجاد می‌کنند.

5- این آشپزخانه گرم و خانگی دارای یک جزیره چوبی بزرگ به رنگ قهوه‌ای تیره است که با چهارپایه چوبی به همان رنگ برای یک‌بار صبحانه تنظیم‌شده است. این جزیره با کف‌پوش چوبی مطابقت دارد.

ناهارخوری:
1- این‌یک اتاق ناهارخوری رسمی زیبا و سنتی است که دارای کف‌پوش چوبی است که در تضاد با رنگ روشن صندلی‌های ناهارخوری بالشتکی اطراف میز ناهارخوری سفید است که با کنسول سفید کنار دیوار سفید مطابقت دارد. بالای میز دو لوستر بلند ظریف و روشن از سقف آویزان است.

2- در این اتاق ناهارخوری رسمی، یک میز ناهارخوری چوبی تیره برای مطابقت با کف‌پوش‌های چوبی که بیشتر آن با فرش پوشانده شده است، قرار دارد. این‌ها باعث می‌شود که بدنه‌های رنگی صندلی‌های غذاخوری بالشتکی برجسته شوند.

3- این‌یک اتاق غذاخوری رسمی است که درست در کنار پلکان بژ با نرده‌های فرفورژه و ستون‌های بلند بژ قرارگرفته است. بالای میز ناهارخوری یک لوستر جذاب آویزان است.
4- این مکان ناهارخوری غیررسمی است که درست کنار آشپزخانه است. یک لوستر ساده که روی میز ناهارخوری بیضی آویزان شده است و میز توسط صندلی‌های بالشتی احاطه‌شده است.

5- ورودی قوسی این اتاق ناهارخوری جذاب و صمیمی با یک میز ناهارخوری و صندلی‌های چوبی ساده که بالای آن لوستر آهنی فرفورژه قرار دارد و با دیوارهای بژ احاطه‌شده است، مطابقت دارد.
اتاق‌خواب:
1- این اتاق‌خواب سنتی جذاب دارای دیوارهای گل‌دار به رنگ سبز است که به‌عنوان ‌یک زمینه خوب برای کمد چوبی که کف‌پوش چوبی آن را تکمیل می‌کند، عمل می‌کند. در زیر تخت خاکستری، یک فرش به رنگ خاکستری روشن وجود دارد و در پایین تخت یک نیمکت بالشتی سبز قرارگرفته است.
2- این‌یک اتاق‌خواب بزرگ و روشن است که دارای کف‌پوش موکتی بژ برای مطابقت با دیوارهای بژ و سقف بژ است. تختخواب خاکستری بزرگ با شومینه در قسمت انتها و ردیف پنجره‌های بلند در قسمت نشیمن تکمیل می‌شود.

3- این اتاق‌خواب توسط یک شومینه بزرگ گرم می‌شود که بالای آن تلویزیون دیواری نصب‌شده است. دیوارهای این اتاق‌خواب با کاغذدیواری خاکستری و پارچه سفید تزئین شده است که به‌خوبی با تخت خواب بژ مطابقت دارد.

4- این اتاق‌خواب یک نیمکت توکار دارد که روبروی تخت قرار دارد. این نیمکت زیر ردیف پنجره‌ها به‌عنوان گوشه‌ای دنج برای خواندن با کوسن‌های دوست‌داشتنی به رنگ پاستیلی قرارگرفته تا با دیوار کناری مطابقت داشته باشد.

5- این‌یک اتاق‌خواب اصیل با یک‌تخت خواب سورتمه‌ای چوبی بزرگ است که در برابر دیوارها و ملافه‌های بژ خاکی خودنمایی می‌کند. این تخت با میز کنسول در سمت راست که جلوی پنجره عریض قرار دارد و پرده‌هایی با همان رنگ، مطابقت دارد.
حمام:
1- وان مستقل و نقره‌ای درخشان عنصر برجسته این حمام است که دارای کاشی‌های کف طرح دار به رنگ سبز روشن است که با میز بژ مطابقت دارد و دارای دیواره‌های سبز تزئین شده با آثار هنری قاب‌دار و لامپ‌های دیواری است.

2- این حمام دارای یک وان است که با کاشی‌های مرمر خاکستری منبت‌کاری شده است و تا زیر پنجره امتداد دارد. در کنار این قسمت دوش محفظه شیشه‌ای با همان کاشی‌های مرمر خاکستری قرار دارد.

3- این حمام جذاب دارای کاشی کف مرمر قهوه‌ای است تا رنگ بژ دیوارها را تکمیل کند. در قسمت انتهایی این حمام محوطه دوش با یک درب شیشه‌ای قرار دارد.

4- این حمام بزرگ دارای یک وان مدور بزرگ است که در کنار پنجره شیشه‌ای بزرگ قرار دارد و توسط یک شومینه زیبا و جاسازی‌شده در دیوار بژ گرم تکمیل‌شده است.

5- این‌یک حمام جذاب با یک وان کنجی در وسط کاشی‌های بژ و قسمت دوش شیشه‌ای است.

سالن‌های ورودی:
1- این‌یک سرسرای سنتی است که با دیوارهای مشکی و کف خاکستری تیره آن در پیچ‌وتاب سفید قرار دارد که از یک لوستر طلایی پشتیبانی می‌کند و در مقابل قاب‌های سیاه درهای فرانسوی خودنمایی می‌کند و پیچ‌وتاب زیبایی دارد.

2- این سرسرای خانه فضای بزرگی است که راه‌پله در سمت راست آن با دیواره‌های سنگی، ردیف پنجره‌ها و نرده‌های فرفورژه قرارگرفته است.

3- این سرسرای خانه با سقفی بلند است که در تضاد با دیوارهای بژ اطراف است و در کنار آن‌یک نیمکت بالشتکی برای میهمانان منتظر دارد.
4- این سرسرا دارای یک طاقچه، راه‌پله پیچ‌درپیچ و یک لوستر آراسته است که بر روی کف‌پوش‌های کاشی‌کاری شده مرمر با تاجی جذاب در کنار میز کنسول آویزان است.
5- این‌یک سرسرا بزرگ با یک کف‌پوش چوبی است که در مقابل دو درب سفید است که دارای چراغ‌های جانبی شیشه‌ای و پنجره عرضی قوس‌دار هستند و همه دارای طرح‌های ظریف مشکی هستند. لوستر باشکوه در وسط زیبایی را چند برابر می‌کند.

فضای سبز:
1- این چشم‌انداز سنتی دارای یک پاسیوی فضای باز با سکویی با کف‌پوش خاکستری چوبی است که با گلدان‌های سیاه از اشکال و اندازه‌های مختلف با گیاهان تزئین شده است. این‌یک مکمل خوب برای درختان بلندی است که بر فراز پاسیویی قرار دارند که دارای میز قهوه‌ای و مبل‌های حصیری است.

2- این نمای خانه است که دیوار سنگی کم‌رنگ بژ را نشان می‌دهد و آن را همراه با درختچه‌های جذاب احاطه کرده است. همچنین می‌توانید در اینجا مشاهده کنید که خانه‌های درختان گرمسیری بلند در جلو آن را تکمیل کرده‌اند.

3- فضای داخلی و خاکستری گرم این خانه کاملاً توسط چمن‌های علفی عریض و درختچه‌های مختلف در کناره‌های پیش‌زمینه خانه قرارگرفته است.
4- پشت خانه قبل از ورودی با چمن‌ها و درختچه‌ها و گل‌های متنوعی پوشیده شده است که با سنگ‌های تزئینی هم‌مرز هستند.
5- این خانه در جلوی خود یک چمن مرتب دارد که مسیر بتنی از آن عبور می‌کند.
طراحی داخلی سنتی چیست؟
برخلاف طراحی معاصر یا طراحی داخلی مدرن، سبک سنتی درواقع بر یکی از چهار جنبه اساسی متمرکزشده است. به‌طورکلی، با احیای سبک استعماری انگلیس و کشور نئوکلاسیک یا فرانسوی قرن نوزدهم همراه با عناصر انگلیسی قرن 18 در سراسر یک اتاق سنتی با مبلمان سنتی و پارچه‌های مخملی، به تزئینات زیاد متمایل است. به نظر می‌رسد همه این‌ها با چند عنصر طراحی کوچک که از سبک شرقی ظاهر می‌شوند، به‌خوبی باهم هماهنگ می‌شوند. در کل، اگر فکر می‌کنید که این سبک بسیار قدیمی است و ممکن است خیلی “سنتی” به نظر برسد، ، درواقع ازنظر طرح رنگ دیوار و عناصر، بسیار سرگرم‌کننده و کمی روشن‌تر ازآنچه تصور می‌کنید، خواهد بود.
متمایز کردن ویژگی‌های طراحی:
متمایزترین ویژگی در مورد طراحی داخلی سنتی جنبه‌های متناسب برای پر کردن پنجره‌ها، درها و موارد دیگر است. حاشیه‌ها و لبه‌های پخته‌شده را برای کمک به برجسته کردن همه‌چیز پیدا خواهید کرد. قطعاً منبت‌کاری‌های چوبی با تزئینات بیشتری را خواهید دید، هرچند که به‌اندازه سایر سبک‌هایی که پیدا خواهید کرد، مزین نخواهد بود. موارد موجود در اینجا قطعاً توجه شما را به خود جلب خواهد کرد و به شما کمک می‌کند تا زیبایی این سبک کمی زنانه تأکید شود. وقتی صحبت از جنبه‌های دیگر این سبک می‌شود، خواهید فهمید که مقدار کمی قطعات و لوازم جانبی برجسته در این سبک طراحی محبوب هستند که دارای اتاق‌هایی با سقف‌های بلند و سایر تزیینات دوره‌ای نیز می‌باشد.
متریال:
متریال سبک سنتی با نقش‌های گل چاپ‌شده است که به خود سبک زنانه‌تری را می‌بخشد. از طرف دیگر، شما همچنین مقدار زیادی ماده داماسک را پیدا خواهید کرد که کمی براق است اما درعین‌حال بافت‌دار و سرگرم‌کننده است. این‌ها معمولاً دارای عناصری با لبه‌های پوسته‌پوسته، تروتمیز (از هر نوع) و حاشیه هستند تا با آن همراه شوند. سپس انواع متنوعی از رنگ را نیز در این زمینه پیدا خواهید کرد. رنگ‌های شما به‌احتمال‌زیاد دارای رنگ‌پریده‌تر، ازجمله هلویی و سبزهای روشن‌تر است. ممکن است برخی از رنگ‌های چوبی عمیق‌تر و حتی برخی از رنگ‌های برنز را پیدا کنید تا هر چیز دیگری را که در اتاق رخ می‌دهد برجسته و برجسته‌تر کنید. همه این رنگ‌ها، الگوها و عناصر به‌اضافه شدن آن‌ها به سبک کلاسیک کمک می‌کند. مطمئن شوید که قطعات مناسب را بیرون می‌کشید تا در کل جلوه‌ای عالی داشته باشید. وقتی لوازم جانبی را اضافه می‌کنید، حتی بهتر هم می‌شود.
مبلمان:
وقتی نوبت به مبلمان به سبک سنتی می‌رسد، می‌توانید برخی از وسایل را پیدا کنید که شاید آن‌طور که دوست دارید راحت نباشند، اما آن‌ها پارچه‌های راحتی خواهند داشت. به‌طورکلی این قاب‌های چوبی با کنده‌کاری‌ها و عنصرهایی تا حدودی پیچیده همراه با کمی لنت برای پایه قرار دارند. وقتی نوبت به کاناپه‌ها می‌رسد، شما باید طرح‌های استاندارد و قدیمی با جنبه‌های گرد داشته باشید تا به شما در افزایش حجم کمک کند.
لوازم تزئینی:
دکوراسیون در این دوره زمانی قطعاً بزرگ و جسورانه است، بنابراین موارد زیادی را پیدا خواهید کرد که توجه شما را جلب کنند. ممکن است روی صندلی‌ها و کاناپه‌ها بالش‌های زیادی وجود داشته باشد که به شما کمک می‌کند بافت رنگ بیشتری به اتاق ببخشید. همچنین بسیاری از پرده‌ها و صفحه‌های بزرگ را خواهید دید که توجه شما را به خود جلب می‌کنند. در صورت بسته بودن، این می‌تواند اتاق را تاریک کند اما اگر آن‌ها را باز بگذارید ، به ایجاد یک سبک رسمی و ظریف کمک می‌کند که واقعاً به بهبود ظاهر و احساس اتاق کمک می‌کند.
شما خواهید دید که قاب‌های طلاکاری شده و نقاشی‌های رنگ‌روغن واقعاً این نوع اتاق‌ها را ساخته‌اند اما همچنین خواهید فهمید که عناصر براق مانند لوسترها، گل‌های ابریشم و سایر جنبه‌های رسمی به زیبایی آن کمک می‌کنند. جفت‌ها در یک اتاق بزرگ به سبک سنتی هستند، بنابراین‌یک جفت شمعدان که قاب یک عکس را تشکیل می‌دهد ممکن است قطعه موردنظر شما باشد. اکثر فضاها دارای نوعی عنصر تزئینی یا لوازم جانبی مانند شومینه، میزهای انتهایی و میزهای قهوه و بسیاری موارد دیگر هستند. همه این‌ها به پر کردن بیشتر اتاق کمک می‌کند و به جنبه‌های راحت فضا می‌افزاید.
چرا عالی به نظر می‌رسد؟
این نوع اتاق قطعاً عالی به نظر می‌رسد، زیرا حتی اگر مبلمان راحت‌ترین وسیله‌ای نباشد که پیدا می‌کنید، همه‌چیز گرم و جذاب به نظر می‌رسد. کنده‌کاری‌های موجود در مبلمان در کنار رنگ‌های گرم و این واقعیت که بسیاری از جنبه‌های سنگین وجود دارد باعث می‌شود فضای اتاق بیش ازآنچه تصور می‌کنید جذاب باشد. اگر با مبلمان بیش‌ازحد رسمی رفتار کنید، شاید وقت گذراندن در آن سرگرم‌کننده نباشد، اما اگر همه‌چیز را به‌درستی متعادل کنید، فضای خود را دوست خواهید داشت و می‌توانید عناصری را که ایجاد می‌کنید کاملاً توسعه دهید. باید مطمئن شوید که مردم واقعاً می‌خواهند آنجا باشند.

 

نوشته قبلی

فروشگاه Homecore / استودیو معماری مالکا

نوشته بعدی

سبک مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری