بارگیری صفحه

سبک معاصر

سبک طراحی معاصر اغلب با سبک طراحی مدرن اشتباه گرفته می‌شود. معمولاً ارجاع به سبک مدرن درواقع طراحی معاصر را نشان می‌دهد.
طراحی معاصر طراحی فعلی است که شامل فضاهای باز، نور فراوان، خطوط مستقیم، شیشه‌های فراوان، تخته‌های چوبی و در برخی موارد طرح‌بندی‌های غیرمعمول است.
عناصر طراحی معاصر:
• فضاهای باز با پلان باز
• طرح‌بندی غیرمعمول
• استفاده از نور طبیعی
• رنگ‌های خنثی
• قطعات فلزی
• پارچه طبیعی
• رنگ‌های چوبی بسیار روشن یا بسیار تیره
• طراحی نورپردازی به‌عنوان بیانیه هنری
طراحان معاصر طراحی‌هایی را ایجاد می‌کنند که روان‌تر باشد، به این معنا که مطابق با سبک‌های رایج و مد روز باشند. بااین‌حال، آن‌ها به سبک یا طرحی خاص متوسل نمی‌شوند. این طراحان همچنین درک درستی از سبک امروزی دارند، بنابراین طرح‌های آن‌ها دائماً در حال پیشرفت است و جلوه‌ای بسیار مدرن را به آن‌ها منتقل می‌کند.
در زمان امروز، طراحی‌های داخلی معاصر شامل فضاهای بدون تزئین است که به نظر می‌رسد بسیار مرتب و کلاسیک هستند و مبلمان با پایه‌های نمایان هستند تا فضای بیشتری ایجاد کنند. همچنین مانند طراحی‌های مدرن شیک و فوق‌العاده زیبا هستند و جزئیات پیچیده در حداقل آن‌ها است.
اتاق‌های نشیمن:
1- دیوارهای بژ این اتاق نشیمن بزرگ با ستون‌های بزرگ سنگی تزیین‌شده است که باروکش سنگی شومینه روبروی مبلمان بژ مطابقت دارد. در بالای این‌ها یک بالکن داخلی با نرده‌های فلزی سیاه قرار دارد.

2- این‌یک اتاق نشیمن روشن با چند تیر چوبی در معرض دید، مطابق با قفسه بین شومینه و تلویزیون دیواری است. روبروی شومینه صندلی‌های چرمی قهوه‌ای و دو طرف آن‌ها دو مبل بژ قرار دارد.

3- این‌یک اتاق نشیمن روشن است که با نورهای طبیعی که از پنجره شیشه‌ای عریض پشت مبل مشکی مخملی وارد می‌شود، روشن‌تر می‌شود. این پنجره شیشه‌ای عریض همچنین مناظر زیبا و سرسبزی را برای دیوارها و سقف بژ فراهم می‌کند.

4- این‌یک اتاق نشیمن روشن با یک شومینه و مبلمان سفید مدرن است که یک جفت میز قهوه‌ای چوبی روی فرش بژ آن قرار دارد. اتاق را با یک آینه گرد و لوستر شمعی که از سقف آویزان شده است تزئین کرده‌اند.

5- این اتاق نشیمن دارای یک مبل سفید L شکل و یک میز وسط مدرن هندسی مشکی روی یک فرش عظیم سفید است. این اتاق همچنین دارای یک دیوار شاخص خاکستری است که در آن‌یک صفحه‌نمایش دیجیتال نصب‌شده است.

آشپزخانه:
1- این آشپزخانه دارای یک جزیره بزرگ به رنگ قهوه‌ای تیره هست که دارای یک پیشخوان در ردیف دوم برای بار صبحانه است که با چهارپایه مبلی جفت شده و روی آن چراغ‌های آویز زرد گرم قرار دارد.

2- این آشپزخانه دارای یک جزیره گرانیتی سیاه است که کاملاً با یخچال مشکی مات مطابقت دارد. دیوارها با کابینت چوبی و کف‌پوش چوبی ترکیب و تکمیل می‌شوند.

3- این آشپزخانه معاصر سفید دارای یک جزیره صبحانه چوبی تیره است که روی کف‌پوش‌های چوبی قرار دارد. همچنین دارای کاشی‌های متری سفید و چراغ‌های سقفی فرورفته است.

4- این آشپزخانه با سه چراغ‌آویز بی‌نظیر و یک نورافشان دوست‌داشتنی که روی میز ناهارخوری و بار جزیره آشپزخانه آویزان شده بود، روشن‌شده است. از ویژگی‌های آن کابینت‌ها و کف‌پوش چوبی است.

5- این آشپزخانه معاصر، دیوارهایی باروکش چوبی روستایی و جزیره‌ی تیره‌ی نواری با یک جفت صندلی پیشخوان سیاه را به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید فرهنگ غنی آن را از طریق قطعه هنری دیوار و تزئینات چوبی حس کنید.

ناهارخوری:
1- این سالن ناهارخوری هم صمیمانه و هم رسمی است و یک میز ناهارخوری مربع شکل دارد که توسط صندلی‌های روکش‌دار چرمی احاطه‌شده و روی آن‌یک نورافشان ساده قرار دارد. دیوارها و سقف بژ با یک ستون سنگی بزرگ تزئین شده است.

2- صندلی‌های سبز و رنگ زیبایی به این اتاق غذاخوری معاصر می‌بخشد و با یک میز ناهارخوری بزرگ همراه است که توسط یک نورافشان سفید شیک روشن‌شده است.
3- میز ناهارخوری که توسط یک نورافشان کره‌ای شیشه‌ای فانتزی روشن‌شده و روی یک میز ناهارخوری چوبی و با صندلی‌های مدرن آویزان شده است.

4- اتاق غذاخوری با میز ناهارخوری روستایی و نیمکت همراه با یک فرش قدیمی و گیاهان داخلی و پرچم آبی تزئین شده است.

5- این اتاق ناهارخوری بزرگ دارای یک میز ناهارخوری عظیم است که با صندلی‌های خاکستری و یک جفت نیمکت احاطه‌شده است و با نورافشان حبابی زیبایی که از سقف آویزان شده است، روشن می‌شود.

اتاق‌خواب:
1- این‌یک اتاق‌خواب بزرگ با سقف بژ است که از پایه‌تخت که دارای یک قسمت نشیمن است. این اتاق توسط شومینه گرم می‌شود و توسط درها و پنجره‌های شیشه‌ای اطراف روشن می‌شود.

2- تخت چوبی تیره دارای یک بالا تختی چوبی است که بالای آن‌یک تابلوی رنگی نصب‌شده و روی دیوار قرارگرفته که رنگ را به دیوار بژ وارد می‌کند. یک کنج جذاب در کنار تخت کنار مجموعه بزرگ پنجره‌ها قرار دارد.

3- این‌یک اتاق‌خواب جذاب با سقف سفید است که دارای تیرهای نمایان و نورافشان سقفی و همچنین لامپ‌های دیواری در دو طرف صندلی پنجره است. یک شومینه در گوشه‌ای از اتاق باروکش طلایی قرار دارد که بالای آن تلویزیون قرارگرفته است..

4- این‌یک اتاق‌خواب جادار با کف فرش بژ، دیوار شاخص آبی و یک سری پنجره‌های لعاب‌دار که با پرده‌های سفید پوشانده شده، هست. این اتاق یک کنسول سفید، فضای نشیمن با یک مبل راحتی و یک تختخواب سفارشی با بالا تختی بزرگ را به نمایش می‌گذارد.

5- یک نورافشان برنجی از سقف طاق دار آویزان شده و این اتاق‌خواب را روشن کرده است. این اتاق با یک بوم زیبا که در بالای تخت خاکستری روشن قرارگرفته است طراحی‌شده است.

حمام:
1- این‌یک حمام مجلل با یک وان زیبا است که کنار دیوار منحنی با یک ردیف پنجره قرارگرفته است. در کنار آن‌یک روشویی چوبی و دوش محصورشده با شیشه قرار دارد.

2- این حمام دارای یک وان مستقل مشکی است که در وسط دو کنسول چوبی و سنگ ایستاده است. این وان در کنار دیواره بزرگ شیشه‌ای قرارگرفته است که از منظره زیبایی از بیرون برخوردار است و همچنین نور طبیعی را فراهم می‌کند.
3- این حمام دارای یک سینک روشویی عظیم دوتایی است که با آینه‌های چوبی و چراغ‌های دیواری مستطیلی روشن‌شده است. دارای سرویس بهداشتی و دوش مخصوص حمام است.

4- حمام با دوش و اتاق توالت که شامل یک وان مستطیل شکل است که توسط یک نورافشان بی‌نظیر روشن‌شده است.

5- این حمام اصلی دارای یک دوش و توالت با آجر سفید و یک جفت روشویی است که روی دیواری با کاشی آبی نصب‌شده است.

سالن‌های ورودی:
1- یک آینه بدون قاب گرد روی میز کنسول شیشه‌ای به دیوار آویزان شده بود که با یک گلدان شیشه‌ای در این سرسرا تزئین شده است و در کنار راه‌پله سفید روی کف چوب سخت قرارگرفته است.

2- این راهرو دارای کف تخته چوبی به همراه دیوارهای چوبی و سفید است. درب شیشه‌ای مات در کنار کمد قرار دارد.
3- درب چوبی تیره با پانل‌های شیشه‌ای متضاد کف چوبی ورودی است و یک قالیچه سیاه روبه روی در قرار دارد.

4- ورودی با نقاشی دوست‌داشتنی بر روی دیوار چوبی که توسط یک جفت چراغ‌آویز روشن‌شده طراحی‌شده است. شامل صندلی مکعب سیاه‌وسفید همراه با دکوراسیون صنعتی است.
5- سالن ورودی یک‌راه‌پله منحنی سفید را نشان می‌دهد که بافرش آبی پوشانده شده و توسط نرده‌های چوبی آستر شده است.

فضای سبز:
1- این قسمت جلوی خانه با یک‌راه آسفالت وسیع است که توسط درختچه‌های مختلف رنگارنگ و چمنزارها و درختان کاج بلند تزئین شده است.

2- این نمای پشت خانه با باغی زیبا و رنگارنگ از درختچه‌ها و گیاهان است که رنگی به مسیرهای بتنی و پله‌ها می‌دهد.

3- این نمای جلوی یک‌خانه است که دروازه اصلی فرفورژه را به نمایش می‌گذارد و با نرده‌های فرفورژه پشتیبانی شده توسط ستون‌های سنگی که لامپ روی آن‌ها قرار دارد، مطابقت دارد. رنگ‌های خاکی خانه با چمن سبز و درختان بلند در پس‌زمینه تکمیل می‌شود.

4- این حیاط بزرگ با گیاهان مناسب و سنگ‌های بزرگ تزئین شده و با چمن برمودا فرش شده است. گیاهان بزرگ گلدانی و یک درخت زیبا مکمل این خانه معاصر است.
5- این حیاط پشتی فضای سبز زیادی دارد و با درختان بلندی پوشیده شده است که توسط یک صفحه حصار چوبی افقی از هم جداشده‌اند. در کنار آن پاسیوی چوبی تیره با گیاهان و استخر در طرف دیگر قرار دارد.

سبک طراحی داخلی معاصر چیست؟
اگر به دنبال سبک معمولی و مرتب هستید، سبک طراحی داخلی معاصر می‌تواند همان چیزی باشد که به دنبال آن می‌گردید. این سبک مینیمالیستی اندکی از همه‌چیز را برای تازه‌کاران و متخصصان طراحان داخلی دارد و شامل نور طبیعی زیادی می‌شود و چیزی را به سبک مدرن و التقاطی نزدیک‌تر می‌کند بدون اینکه سبک اصلی را که دوست ندارید، قربانی کنید. این سبکی است که شما می‌توانید با مبلمان، رنگ‌ها و انواع متریال کاملاً جالب‌توجه کنید. این سبک بیشتر بر اساس سبک‌های متعلق به اواخر قرن بیستم است و دارای خطوط نرم‌تری برای همراهی با هر یک از جنبه‌های مختلف است. بااین‌حال، آنچه واقعاً خواهید یافت، چیزی است که فقط ترکیبی مناسب از عملکرد مدرن و پایه است، که قطعاً مزایایی را به خانه‌ی شما اضافه می‌کند.
متمایز کردن ویژگی‌های طراحی:
یک‌خانه به سبک معاصر درواقع کاملاً مرتب و اساسی است. این سبک دارای رنگ‌های خنثی‌تر مانند سفید و خاکستری همراه با فضای باز و تعداد زیادی عنصر خنثی برای همراهی با آن است. خطوط صاف و معمولی را نیز در این سبک خواهید یافت که همه از طبیعت الهام گرفته‌شده است. این سبک می‌تواند تعادلی از زیبایی، جنبه‌های گاه‌به‌گاه و یک سبک التقاطی باشد. در حالت ایدئال، سبک‌های معاصر بسیار راحت هستند و از الگوهای ساده استفاده می‌کنند. به‌طورمعمول، فقط عناصر رنگی را در رنگ‌های پایه‌دارند که اگر انواع مختلفی از سبک‌ها و عناصر را انتخاب کنید، به‌خوبی کار می‌کند.
متریال:
پارچه‌های موجود در این سبک طراحی نیز کاملاً طبیعی هستند. در حقیقت، سبک معاصر دارای پارچه‌های ابریشمی، پشمی و پنبه‌ای است. این متریال ها علاوه برآوردن رنگ‌های زیبا در ترکیب، مقداری بافت هم به آن می‌افزایند. اگرچه جنبه‌های اصلی این سبک رنگ‌های ساده است، شما می‌توانید برخی الگوهای هندسی را در مواردی مانند پتو و حتی بالش پیدا کنید. به‌این‌ترتیب شما باید کمی عناصر شاخص داشته باشید تا با چیزهای دیگر به سبک معاصر همراه باشید. بافت، اصلی‌ترین روش برای انجام این کار است، زیرا شما چیزهای زیادی نخواهید دید، اما همه این‌ها در طراحی و طرح کلی اتاق و عناصری که داخل آن قرار دارد منعکس می‌شود.
مبلمان:
مبلمان معاصر معمولاً با خطوط مستقیم و سطوح صاف ساخته می‌شوند. همه‌چیز در خطوط باریک اما نه‌چندان نازک طراحی‌شده و از سبک‌های ساده استفاده می‌کند. روی این نوع قطعات حکاکی یا عناصر دیگری پیدا نخواهید کرد، اما در این سبک مقداری چوب با رنگ روشن پیدا خواهید کرد. مبلمان به‌طور عمده با چوب افرا یا توس به شکل طبیعی خودساخته می‌شوند. همچنین شیشه را به دو سبک مات و شفاف و همچنین فلزاتی مانند فولاد ضدزنگ، نیکل و کروم پیدا خواهید کرد.
لوازم تزئینی:
دکوراسیون برای سبک معاصر به‌عنوان عناصری بر روی طرح‌های از قبل تعیین‌شده استفاده می‌شود. این بدان معناست که شما لامپ‌هایی مستقیم و شیک پیدا خواهید کرد که جنبه‌های زیبایی دارند تا عناصر مجزا یا منحنی‌های زیاد. موارد مشابه بیشتری را از متریال و مبلمان بارنگ‌های خنثی و رنگ‌های فلزی برای تزئین پیدا خواهید کرد. به‌طورکلی، برخی از نورهای خطی را پیدا خواهید کرد که به شما کمک می‌کند تا توجه خود را به مکان موردنظر جلب کنید. همه آن‌ها به‌طورکلی از جنبه‌ها و طرح‌های مشابه برای مطابقت با این سبک برخوردار خواهند بود.
در بیشتر موارد، دکوراسیون این نوع اتاق‌ها به لامپ‌ها و قطعات هنری متمرکز می‌شود، اگرچه ممکن است به‌راحتی عناصر شاخص دیگری ازجمله میز و صندلی‌های جانبی را در اتاق‌ها پیدا کنید. این کار برای کمک به طراحی راحت‌تر فضا است. همچنین در این اتاق‌ها فضای باز بسیار بیشتری نسبت به سایر سبک‌های طراحی خواهید یافت زیرا این سبک مینیمالیسم درواقع بخشی از جذابیت این سبک طراحی داخلی است. این سبک تمایل دارد که به خانه احساس طبیعت بدهد و عناصری که از جنبه‌های اساسی ظاهری به وجود می‌آیند، اضافه کند.
چرا عالی به نظر می‌رسد؟
پس چرا سبک معاصر بسیار عالی به نظر می‌رسد؟ خوب، درواقع ترکیبی از تعدادی از چیزهای مختلف است. شما عاشق سبک‌های زیبا و ساده هستید که با این سبک نمادین است. شما همچنین رنگ‌های خنثی‌تر و پارچه‌های طبیعی را دوست دارید که همه با آن سازگار باشد. با عناصر طراحی متناسب با سبک پایه، مطمئناً فضای راحتی را خواهید داشت. تعدادی از عناصر با الگوهای هندسی و طبیعت و فلزات تمیز مطابقت بیشتری دارد.

نوشته قبلی

سبک مدرن

نوشته بعدی

سبک انتقالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری