بارگیری صفحه

مرکز خرید پیواور دکین / استودیو هشت

محل قرارگیری: دسین، جمهوری چک
معماران: استودیو هشت
مساحت: 32420 مترمربع
سال ساخت: 2014
عکاس: Alexandra Timpau
مهندس عمران: Helika, Němec Polák
مهندس سازه: Helika, Němec Polák
پیمانکار: Bak a.s.
توسعه‌دهنده: Settimo
شرح متن توسط معماران ارائه‌شده است.
ساختمان مرکز تجاری و فرهنگی اجتماعی پیواور دکین (آبجوسازی دکین) در آبجوسازی سابق پودموکلی دکین، جمهوری چک واقع‌شده است. هسته اصلی ساختمان متشکل از یک مرکز خرید دوطبقه با بیش از 60 واحد فروشگاهی است که جمعاً یک مرکز اجاره‌ای به مساحت 17.500 مترمربع را تشکیل می‌دهد.
کانسپت اصلی طراحی استفاده و حفظ ساختمان‌های اصلی در تعادل هماهنگ با ساختار فضاهای خرده‌فروشی و امکانات فنی جدید است. قسمت دوطبقه ساختمان جدید از پیکربندی موجود در زمین استفاده می‌کند. سقف ساختمان جدید ادامه شیب را تشکیل می‌دهد و به‌عنوان پارکینگ 400 اتومبیل عمل می‌کند.
ساخت ساختمان‌های تاریخی آبجوسازی از اواسط قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم آغاز شد. بنابراین آن‌ها از سبک کلاسیسیسم و سبک دوره صنعتی تأثیر زیادی پذیرفتند.
این ساختمان‌ها با فضاها و سازه‌های مختلف منحصربه‌فرد برای واحدهای تجاری کلاسیک و خاص، رستوران با آبجو خانه میانی، زمین‌بازی، سالن‌های مخصوص یک‌بارمصرف، کافه و غیره بازسازی و مورداستفاده مجدد قرارگرفته‌اند.
پیکربندی بر اساس پیوستن به دو حیاط داخلی قبلی است که در مرکز قسمت تاریخی واقع‌شده‌اند. نواحی خرید جدید، این فضاها را با یک گالری بلند و روشن که به‌عنوان منطقه دسترسی به واحدهای خرید می‌باشد، متحد می‌کنند.
تعدیل ارتباط نوری و فیزیکی در فضای داخلی مرکز خرید، با نمای جلوی حیاط و سیستم جدید خارجی صورت می‌گیرد. مفهوم رنگ این بوده است که رنگ‌های اصلی را حفظ کند جزئیات کوچک را برجسته کند. نماهای هماهنگ بازسازی‌شده بناهای تاریخی بارنگ‌های پاستلی توسط سازه‌های ساده بتنی و لوازم جانبی چوبی و شیشه‌ای طراحی‌شده‌اند. ترکیب کف شطرنجی خاکستری و سفید و کاشی تزئینی با طرح‌های اصلی کف هماهنگ است.
جنبه‌های زیست‌محیطی
این ساختمان از آب چاه‌های اصلی آبجوسازی برای سیستم تهویه استفاده می‌کند، که منجر به کاهش حدود 30٪ نیاز به انرژی برای خنک‌سازی می‌شود. همچنین از آب چاه‌ها برای شستشوی توالت و آبیاری استفاده می‌شود. برای کاهش اتلاف گرما، پیکربندی زیرزمینی ساختمان تا حدی کمک می‌کند. در طول بازسازی ما بیشتر مصالح ساختمانی اصلی مانند الوار، سنگ و قطعات سنگ‌تراشی را بازیافت کردیم.
راه‌حل‌های طراحی و ساخت
ساختمان جدید یک سازه بتنی دوطبقه است و دو طرف آن کاملاً در دامنه فرورفته است. قطعات زیرزمینی به‌عنوان یک سازه بتنی ضد آب بارنگ سفید طراحی‌شده است. مدول اصلی x88 و 810x به‌گونه‌ای تنظیم‌شده است که در گالری بازار حداقل تعداد ستون وجود داشته باشد، درحالی‌که فضا درواقع مجموعه‌ای از گالری‌های باز به‌هم‌پیوسته و نورگیرهای بزرگ است. سقف ساختمان به‌عنوان یک پارکینگ عمل می‌کند، ساختار سقف یک ساختار سقف سنتی معکوس است. ساخت تأسیسات جدید به‌طور قابل‌توجهی زمین مجاور را بازسازی کرد.

ساختمان‌های بازسازی‌شده معمولاً خشتی، آجری، قوسی، مالت با سقف‌های چوبی بود، درحالی‌که قسمت‌های جدیدتر بناهای تاریخی دارای ستون‌های چدنی بودند. توجه زیادی به قسمت بازسازی‌شده ساختمان، توان‌بخشی نما و عرشه بام انجام شد.
تصاویر پروژه

نوشته قبلی

مرکز خرید پلیت / JVA

نوشته بعدی

مرکز خرید الگرو سینترا / چاپمن تیلور+ استودیوی بوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری