محل قرارگیری: زاپوپان، مکزیک
معماران: معماری CoA
سال ساخت: 2015
عکاس: Francisco Gutiérrez Peregrina
همکاران: Juan Pablo Pérez Cuétara, José Alberto Avilés Álvarez, Saraí Chávez López
طراحی گرافیک: David Pérez Blanco
پیمانکاران: Taller Limón, Rocalum, Atmósfera, AIR-REF, Citron Painting
نورپردازی: Denisse Becerra García de la Paz
شرح متن توسط معماران ارائه شده است.
این پروژه برای نمونه طراحی اولیه Laces بود. یک فروشگاه مفهومی جدید برای کفشهای ورزشی و کلاه مخصوص، که برای مراکز خرید و بیشتر مصرفکنندگان جوان طراحیشده است. ما با طراح از نزدیک کارکردیم تا سازگاری را برای فروشگاه در همه موارد، از گرافیک گرفته تا هندسهی فضای داخلی از طریق وسایل آن، رنگ و متریال در نظر بگیریم.
کانسپت اولیه این بود که بهجای استفاده از دیوارها، یک مبلمان مرکزی قرار داده شود و دیوارها با آینه پوشانده شوند، تجدیدنظر در نمایشگاه برخلاف آنچه معمولاً تصور میشود. از طریق بازتاب، ما از ایجاد نقاط کور جلوگیری میکنیم، دهانههایی با دید مختلف ایجاد میکنیم و حتی اثر “بینهایت” در عقب ایجاد میکنیم، و باعث ایجاد پویایی در گردش میشویم. آینهها با شیشهای خاکستری در دیوار عقب قطع میشوند تا آرم فروشگاه روی آنها قرار گیرد.
در مجاورت ورودی جلو، برخی از نمایشگرهای منفرد را برای مدلهای خاص و پیشخوان را قرار میدهیم تا كنترل بیشتری داشته باشد و گردش آزاد در اطراف مبلمان مركزی فراهم شود. در پشت، قفسهای را برای کلاهها قرار میدهیم.
با توجه بهاندازه کوچک فروشگاه ، تصمیم داریم یک محور تقارن را برای مبلمان مرکزی مشخص کنیم. هندسه شکسته آن به آرم اشاره دارد و به تقسیم نمایشگر برحسب مارک¬ها و جنسیت پاسخ میدهد و باعث ایجاد وسعت بیشتری در فضای مرکزی میشود تا چند نیمکت در هر طرف قرار گیرد. در سقف با تأکید بر وجود آن ، یک سوراخ با همان شکل مبلمان روی زمین طراحی میکنیم.
نورپردازی شامل نوارهای LED مخفیشده در مبلمان بود تا بتواند فقط محصول را روشن کند و باعث ایجاد نور و سایه شود. متر یال فرش در کف بهصورت همگن به فلز، آینه و شیشه تبدیل میشوند. سایههای خاکستری بهعنوان یک زمینه خنثی برای آرم با رنگ سبز و محصولات نمایش دادهشده چندرنگ عمل میکنند.
هدف این فروشگاه ارائه یک محصول ویژه از طریق تجربهای متفاوت از نور و نمایشگاه است.
تصاویر پروژه