بارگیری صفحه

مرکز خرید پلیت / JVA

محل قرارگیری: اسلو، نروژ
معماران: JVA
مساحت: 10100 مترمربع
سال ساخت: 2014
عکاس: Nils Petter Dale
مشاوران: RISS AS, Linda Knoph Vigsnæs/LYSSTOFF AS
معماران اولیه: Einar Jarmund, Håkon Vigsnæs, Alessandra Kosberg, Siv Hofsøy, Claes Cho Heske Ekornås, Ane Sønderaal Tolfsen, Jeanette Alvestad, Mari Isdahl, Martin Kandola, Harald Lode (freelance)
شرح متن توسط معماران ارائه‌ شده است.
پلیت یک مرکز خرید واقع در خیابان بزرگ دروازه کارل یوهانس در مرکز اسلو است. این ساختمان از سال 1990 به‌عنوان یک مرکز خرید فعالیت می‌کند، ساختمانی جدید که پشت نماهای تاریخی متعلق به دهه 1860 نشسته است.
در سال 2014، پلیت موردبازسازی گسترده‌ای قرار گرفت. هدف ایجاد یک مرکز خرید باشخصیتی قوی بوده است. این پروژه به دنبال ارائه یک تجربه کلی از طریق طراحی نفیس و همچنین ارائه طیف وسیعی از مکان‌های غذاخوری و بوتیک‌های سطح بالا است. این پروژه تلاش کرد تا تداوم شخصیت اصلی مراکز خرید را که مبتنی بر متریال های منحصربه‌فرد و یک فضای مهمان‌نواز بود، به یک مرکز جدید و معاصر تبدیل کند. هدف مدرن سازی بازار و ساخت فضای موجود بدون کپی‌برداری از فضای قدیمی بود. خلاصه این بود که مراکز خرید را به مرکز خرید بالا در راهی ارتقا دهند که صمیمی، منحصربه‌فرد و بااحساس خشن باشد.

تمایز بین فضاهای مشترک و خرده‌فروشان منفرد از عناصر مهم در طراحی یک مرکز خرید است. این تمایز به شکل دیوارهای شهری درآمده است. درحالی‌که رستوران‌ها از این خط عبور می‌کنند و به‌طور طبیعی به فضاهای مشترک سرازیر می‌شوند، مغازه‌ها با بازی به‌عنوان دهانه‌های نمایشی در دیوار، شخصیت خود را حفظ می‌کنند.

پالت گرم و طلایی فضاهای مشترک سطحی از هوشیاری را حفظ می‌کند تا احساس گران بودن بیش‌ازحد نکنند. این از ویژگی‌های لمسی متضاد و جذابیت مدرن متریالی است که برازنده پیر می‌شود. انتخاب متریال، حالتی متمایز را ایجاد می‌کند که در پس‌زمینه باقی بماند و به جبهه‌های مغازه اجازه می‌دهد تا در مرکز قرار بگیرند. کف‌پوش صاف بارنگ‌های کمرنگ و قطعات طلایی، با مس و خشکی دیوارها هماهنگ شده است.روشن بودن کف طبقات و درخشش طلایی کم آن، مانند کف صحنه عمل می‌کند و کالاها و افراد را در معرض دید بهینه قرار می‌دهد. در کل بازار ستون‌های گرد با استفاده از روکش چرم قهوه‌ای با یک درز فرانسوی به‌صورت مارپیچ ارائه می‌شود که لمس نرمی را در بین مواد سخت‌تر مجاور فراهم می‌کند. ستون‌های مربع شکل با مس براق پوشانده شده‌اند.
سقف، دارای یک نمای معلق از طریق شبکه فلزی، تأسیسات را پنهان می‌کند اما یک فضا با ارتفاع کامل را ایجاد می‌کند. تأسیساتی که در معرض دید هستند بارنگ قرمز رنگ¬آمیزی می‌شوند. انعکاسی بودن این سطوح مشبک، نور را قادر می‌سازد تا فضا را متحرک کند.
لوستر جدید معلق در بالای فضای اصلی دهلیز یک عنصر چشم‌نواز واقعی است که در طول روز سناریوهای مختلفی را ایجاد می‌کند. این عنصر به‌خودی‌خود یک جاذبه خواهد بود.
تصاویر پروژه

نوشته قبلی

بیمارستان آدامنت / طراحی سن

نوشته بعدی

مرکز خرید پیواور دکین / استودیو هشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظرفیت محدود

هدیه آموزشی آپلاس

با ثبت شماره موبایل خود در دوره رایگان اتوکد شرکت کنید.

آدرس

دفتر مرکزی

تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بن بست میرهادی غربی، پلاک 34، ساختمان نور، طبقه 4، واحد C4

شماره های تماس

ساعات کاری از ۹:۰۰ صبح الی ۱۹:۳۰

09937982911
09937982912

نماد اعتماد

دانلود اپلیکیشن آپلاس

تمامی حقوق وبسایت آپلاس نزد شرکت آوند آوش آزما محفوظ است.
سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری